Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Field Training II

Type of study -
Language of instruction Czech
Code 544-0042/02
Abbreviation VT2
Course title Field Training II
Credits 0
Coordinating department Department of Geodesy and Mine Surveying
Course coordinator Ing. Václav Mikulenka, Ph.D.

Subject syllabus

Rozsah výuky : 3týdny - 2 týdny- měřické práce v terénu
1 týden- vyhodnocení měřených hodnot,
výpočty, tvorba mapy, zpracování technické zprávy




Název výuky v terénu II - Práce v podrobném výškovém poli, výškopisná
(vrstevnicová) mapa


Měřické práce probíhají na lokalitě „Svinec“ v katastrálním území Nový Jičín.

1. Vybudování podrobného bodového pole :

· Vybudování podrobného polohového bodového pole, připojení bodů
podrobného bodového polohového pole na JTSK – zaměření oboustranně
orientovaného polygonového pořadu
· Vybudování podrobného výškového bodového pole, připojení bodů porobného
výškového pole na ČSNJS – zaměření nivelačního pořadu

2. Podrobné výškové zaměření terénu – tachymetrie
3. Vytyčení a zaměření kontrolních profilů pro kontrolu měření výškopisu–
v mapovaném terénu na vhodných místech ve směru spádu terénu zaměření profilů
nivelací

Vyhodnocení a zpracování měřených hodnot probíhá na VŠB-TU v Ostravě.

Výsledky výuky v terénu II :
1. vyhodnocené zápisníky měřených hodnot
2. výpočet a vyrovnání oboustranně orientovaného polygonového pořadu
3. výpočet a vyrovnání nivelačního pořadu
4. výškopisný měřický náčrt
5. výškopisná (vrstevnicová) mapa
6. kontrolní profily a porovnání s profily vytvořenými z vrstevnicové mapy
7. technická zpráva

Výsledky výuky v terénu jsou odevzdávány za pracovní skupinu.

Prerekvizity : geodézie I, II, III

Literatura :
1. Huml, M., Michal,J. : Mapování 10, vydavatelství ČVUT, Praha, 2000
2. Huml, M., Michal,J., Mikšovský, M. , Veverka,B. : Mapování a
kartografie, vydavatelství ČVUT, Praha, 2001
3. Kubečka,E. :Geodézie a důlní měřictví, VŠB,Ostrava,1992
4. Nevosád,Z.,Vitásek,J. : Geodézie III, VUTIUM ,Brno, 2000

Literature

-----------------------------

Advised literature

-----------------------------