Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2006/2007

Theory of the Firm and Marketing

Type of study Master
Language of instruction Czech
Code 545-0260/01
Abbreviation TEOFM
Course title Theory of the Firm and Marketing
Credits 5
Coordinating department Department of Economics and Control Systems
Course coordinator Ing. Markéta Laštůvková, Ph.D.

Subject syllabus

1. Model trhu s byty: různé způsoby alokace
2. Chování spotřebitele: rozpočtové omezení, spotřebitelské preference,
indiferenční křivky, užitek, užitková funkce, výběr spotřebitele,
3. Poptávka spotřebitele: normální a podřadné statky, změny příjmu,
důchodově spotřební křivka, Engelova křivka; změna ceny, cenově spotřební
křivka, poptávková křivka
4. Cenová elasticita poptávky: způsoby určování elasticity, význam
zjišťování elasticity
5. Chování firmy: omezení firmy, výrobní faktory, technologická omezení,
výnos z rozsahu, nákladové křivky
6. Nabídka firmy: konkurenční prostředí, nabídka v konkurenčním prostředí
7. Monopol: maximalizace zisku, přirozený monopol, příčiny vzniku
monopolu, monopolní chování, cenové diskriminace, monopolistická konkurence
8. Marketing: jeho historický vývoj, základní pojmy, podstata marketingu,
systém marketingu
9. Marketingové informace: marketingový informační systém, marketingový
výzkum
10. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix, segmentace trhu, produkt:
klasifikace výrobků, trh spotřebního zboží, kupní chování spotřebitelů,
průmyslový trh, kupní chování organizací, služby
11. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží
12. Cena produktu: proces stanovení konkrétní ceny (vycházející výlučně z
nákladů, ovlivňované rovnováhou mezi nabídkou a poptávkou, ovlivňované
konkurenčními tržními podmínkami), faktory ovlivňující tvorbu ceny, řízení cen,
přizpůsobivost cen
13. Propagační program firmy: reklama, Etický kodex reklamy, osobní prodej,
podpora prodeje
14. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu, organice
marketingových činností
15. Trh uhlí

Literature

FRANK, Robert, H. Microeconomics and behavior. New York : McGraw-Hill, c1991 - xxvi, 694 s. : il. ISBN 0-07-100827-6.

Advised literature

KOTLER, Philip. Marketing, management. 12. ed. Prentice-Hall, 2006. 816 pp. 0-
13-145757-8.