Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2007/2008

Marketing and Trade

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 634-0413/01
Abbreviation MO
Course title Marketing and Trade
Credits 5
Coordinating department Department of Economics and Management in Industry
Course coordinator doc. Ing. Václav Nétek, CSc.

Subject syllabus

- Základní prvky průmyslového marketingu.
- Základní pojmy a názvosloví marketingu.
- Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku.
- Marketingová analýza – metody, techniky.
- Marketingový výzkum – metody, techniky.
- Segmentace trhu a segmentace výrobků (marketingový MIX).
- Marketingový projekt.
- Marketingový management.
- Marketingový plán – sestavení, kontrola.
- Marketingový informační systém.
- Osobnost marketingového pracovníka – znalosti a schopnosti.
- Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy (logistika,
technický rozvoj).
- Základy marketingové strategie.
- Strategický marketing – místo a úloha v průmyslové praxi.
- Konkurenční výhoda firmy – techniky vedoucí k budování konkurenčních výhod.
- Globalizace trhu a integrační procesy.
- Obchodní činnost podnikatelské jednotky. Vazby marketingové a obchodní
činnosti.
- Proces obchodování – vymezení základních pojmů. Obchodní operace.
- Současné podmínky a vývojové trendy obchodování.
- Efektivní formy kooperačních procesů v obchodní činnosti. Franchising.
- Obchodní logistika a optimalizace zásobovacích procesů.
- Elektronické obchodování na průmyslových a spotřebitelských trzích.

Literature

[1] Kotler, P.: Marketing – management, Grada Publishing, Praha 2001
[2] Tomek, J. a kol.:Marketing strategy, Management Press,
Praha,1992
[3] Prachár, J.: Marketing Enterpreneurship, MOSPRA, Brno, 1991
[4 ] Nétek, V..: Marketing Industrial , VŠB-TU Ostrava, 2006

Advised literature

1] Kotler, P.: Marketing – management, Grada Publishing, Praha 2001
[2] Tomek, J. a kol.:Marketing strategy, Management Press,
Praha,1992
[3] Prachár, J.: Marketing Enterpreneurship, MOSPRA, Brno, 1991
[4 ] Nétek, V..: Marketing Industrial , VŠB-TU Ostrava, 2006
[5] Ernest R. Cadotte ...The Management of Strategy in the Marketplace
University of Tennessee 1996
6] Donald R. Lehmann ..Analzsis for Marketing Planing ; Boston 1991.