Ve výuce akademického psaní hraje nezastupitelnou roli zpětná vazba. Díky ní autor zjišťuje, jak se mu daří plnit očekávání čtenáře, jak jeho text vnímají druzí, a na základě toho pak svůj text může dotvářet a přetvářet. Poskytování zpětné vazby je dovednost, kterou je třeba se učit.
Obecně rozlišujeme zpětnou vazbu, která se zaměřuje na problémy vyššího (higher-order) a nižšího (lower-order) řádu. Problémy vyššího řádu se týkají obsahu, logiky a struktury textu. Problémy nižšího řádu spočívají v problémech s jazykem, zejména na úrovni gramatiky a mechanických chyb, jako jsou překlepy atp.
Jedná-li se o komplexnější text, je vhodné zpětnou vazbu poskytovat na jednotlivé verze. Na počátku se doporučuje zaměřit pozornost primárně na obsah a strukturu (tzn. problémy vyššího řádu) a jazykovými problémy se zabývat jen tehdy, když jsou natolik závažné, že brání v pochopení autorova sdělení. Teprve v upravených verzích textu, kdy text má potřebný obsah a ucelenou kompozici, je vhodné věnovat zvýšenou pozornost jazyku. Příliš mnoho zpětné vazby může studenty zahltit a zpětná vazba se může stát kontraproduktivní.