Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Psychologie a sociologie v cestovním ruchu

Anotace

Předmět je zaměřen tak, aby poznatky z psychologie a sociologie pomohly posluchačovi efektivně jednat v oblasti cestovního ruchu a to zejména při styku s klientem, komunikaci se spolupracovníky, řízení kolektivu i při působení na trh.
V rámci psychologie osobnosti je věnována pozornost zejména otázkám vymezení pojmu osobnosti, jejímu vývoji, struktuře osobnosti, zejména pak možnostem jak osobnost motivovat.
Posluchač je dále seznámen s vybranými kapitolami z oblasti psychologie práce a to například s problematikou sociálních skupin, sociálních vztahů, sociálního klimatu, zvládání stresových situací, atd..
Z psychologického hlediska je zde rozebírána problematika související se zbožím, jeho nabídkou, poptávkou po zboží, chováním a ovlivňováním konzumenta a také zásady komunikace a propagace na trhu.
Posluchač též získá základní orientaci v problematice výzkumu trhu.

Povinná literatura

KABÁTEK, Aleš et al. Sociologické texty II. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-962-4 .
ŠTÝRSKÝ, Jiří a Jiří ŠÍPEK. Geograficko psychologické souvislosti cestování, turistiky a rekreace: kapitoly z geopsychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-114-3 .

Doporučená literatura

EGER, Ludvík. Rekondice pro manažery. Plzeň: ZČU, 1994. ISBN 80-7082-151-5 .
HOMOLA, Miroslav a Zdeněk VTÍPIL. Psychologie trhu a řídících činností. Olomouc: Univerzita Palackého, 1992. ISBN 80-7067-140-8 .
PROVAZNÍK, Vladimír et al. Psychologie pro ekonomy. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-290-6.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština
Kód 115-0308
Zkratka PSCR
Název předmětu česky Psychologie a sociologie v cestovním ruchu
Název předmětu anglicky Psychology and Sociology in Tourism
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu PhDr. Ing. Aleš Mateiciuc, Ph.D.