Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Manažerské dovednosti

Anotace

Cílem předmětu Manažerské dovednosti je seznámit studenty se dvanácti základními tématy, ve kterých manažeři uplatňují své dovednosti, pracovní postupy nebo činnosti. Studenti se prostřednictvím tohoto předmětu seznámí s dovednostmi, jako jsou podpůrná komunikace se zaměstnancem, vystupování a prezentování, zvládání konfliktních situací, ovlivňování druhých atd., které záleží zejména na osobních dovednostech rozvíjených zkušenostmi a výcvikem. Dále si vyzkouší i některé manažerské postupy a činnosti jako jsou delegování pravomoci, akční plány motivování zaměstnanců, ovlivňování skupinové efektivity a vytváření synergických efektů v týmové práci apod. Prostřednictvím případových situací si vyzkoušejí i fungování některých vybraných technik např. v oblasti rozhodování a stanovování cílů (Ishikawův diagram, Paretova analýza, brainstorming, silové pole, SMART cíle atd.), v komunikaci (SPIN), v koučování (technika GROW, STEER) atd.

Povinná literatura

ARMSTRONG, Michael. Naučte se správně vést lidi: získejte zásadní manažerské a řídicí dovednosti, které skutečně vedou k výsledkům. Brno: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-621-1.
LOŠŤÁKOVÁ, Olga. Empatická a asertivní komunikace: jak zvládat obtížné komunikační situace. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1597-6 .
PLAMÍNEK, Jiří. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-247-0432-6.

Doporučená literatura

HRONÍK, František. Čtyři směry business myšlení. Brno: MotivP, 2020. ISBN 978-80-87981-31-3.
JENKINS-SCOTT, Jackie. 7 tajemství odpovědného vedení lidí. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1711-6.
ŠOCHOVÁ, Zuzana a KUNCE, Eduard. Agilní metody řízení projektů. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4961-4.


Jazyk výuky čeština
Kód 115-0406
Zkratka MD
Název předmětu česky Manažerské dovednosti
Název předmětu anglicky Managerial Skills
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu Ing. Kateřina Kashi, Ph.D.