Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategický management

Typ studia navazující magisterskébakalářské
Jazyk výuky angličtina
Kód 115-0561/02
Zkratka SM
Název předmětu česky Strategický management
Název předmětu anglicky Strategic Management
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu prof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA

Osnova předmětu

1.Úvod do strategického řízení
- Základní pojmy
- Modely procesního strategického řízení
2.Principy strategického řízení, poslání, vize a cíl
- Vytvoření poslání a vize
- Definování cílů podniku, struktura cílů
3.Strategická analýza vnějšího prostředí
- PEST analýza, 4C analýza
- Faktory odvětví
- Porterova analýza, analýza konkurence, GAP analýza, analýza životního cyklu pobočky, GAP analýza, Benchmarking.
4.Strategická analýza vnitřního prostředí
- Metoda profilu strategické výhody, matice BCG, McKinseyho model 7-S, analýza SPACE.
5.Finanční analýza a finanční plánování v rámci strategie podniku
- Finanční výkazy
- Vertikální a horizontální analýza
- Analýza poměrových ukazatelů
6.Prognózování a metoda prognózování
- Matematicko-statistická metoda a heuristické metody
- Brainwriting, brainstorming, metody scénářů, benchmarking, metoda Delphi
7.Typologie strategií
- Podniková strategie, strategie obchodních jednotek, provozní strategie, procesní strategie
- Porterova strategie, Ansoffova matice, Meffertova strategie, strategie modrého a červeného oceánu.
- Kritéria pro určení optimální strategické volby
8.Implementace strategie
- Zásady implementace
- Typy implementace
9.Strategická kontrola
- Balanced Scorecard
10.Rizika a krize ve strategickém řízení
- Struktura rizika a krize
- Metody eliminace rizik
11.Význam inovací ve strategickém řízení

Povinná literatura

LYNCH, Richard. Strategic Management. London: Sage Publication, 2021. ISBN 978-1-5297-5825-2 .
MACKAY, David; AREVUO, Mikko a MEADOWS, Maureen. Strategy: Theory, Practice, Implementation. Oxford: Oxford University Press, 2023. ISBN 978-019-284-539-9 .
ROTHAERMEL, Frank T. ISE Strategic Management: Concepts. 5th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-2605-7123-3 .

Doporučená literatura

HENRY, Anthony E. Understanding Strategic Management. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2021. ISBN 978-019-885-983-3 .
MOR BARAK, Michalle E. Managing Diversity Toward a Globally Inclusive Workplace. 5th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1-5443-3307-6 .
TATSUMOTO, Hirofumi. Platform Strategy for Global Markets. Strategic Use of Open Standards and Management of Business Ecosystems. Singapore: Springer, 2021. ISBN 978-981-33-6788-3 .