Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategický management

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy strategického managementu. Studenti jsou vedeni k osvojení si a využívání principů strategického myšlení. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, aplikují metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Studenti by si měli uvědomit nejen nezbytnost identifikace konkurenčních výhod v organizaci, ale také význam souladu vývoje organizace s vývojem podnikatelského prostředí. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.

Povinná literatura

LYNCH, Richard. Strategic Management. London: Sage Publication, 2021. ISBN 978-1-5297-5825-2 .
MACKAY, David; AREVUO, Mikko a MEADOWS, Maureen. Strategy: Theory, Practice, Implementation. Oxford: Oxford University Press, 2023. ISBN 978-019-284-539-9 .
ROTHAERMEL, Frank T. ISE Strategic Management: Concepts. 5th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-2605-7123-3 .

Doporučená literatura

HENRY, Anthony E. Understanding Strategic Management. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2021. ISBN 978-019-885-983-3 .
MOR BARAK, Michalle E. Managing Diversity Toward a Globally Inclusive Workplace. 5th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1-5443-3307-6 .
TATSUMOTO, Hirofumi. Platform Strategy for Global Markets. Strategic Use of Open Standards and Management of Business Ecosystems. Singapore: Springer, 2021. ISBN 978-981-33-6788-3 .


Jazyk výuky angličtina, angličtina, angličtina, angličtina
Kód 115-0561
Zkratka SM
Název předmětu česky Strategický management
Název předmětu anglicky Strategic Management
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu prof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA