1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika - definice mezinárodního
marketingu, exportní marketing, odlišnosti tuzemského a mezinárodního
marketingu, základní rozhodnutí, motivy internacionalizace, schéma
mezinárodního rozvoje podniku.
2. Proces výběru zahraničního trhu - analytická úroveň rozhodování, hodnocení
tržních příležitosti,screening proces, podmínky trhu a jejich hodnocení,
konkurenceschopnost, záměry podniku, analýza nákupního chování, identifikace
podobnosti a rozdílů.
3. Mezinárodní marketingové prostředí - souhrnná charakteristika mezinárodního
prostředí, společný trh Evropské unie, hlavní subjekty mezinárodních vztahů,
typy a příklady integračních seskupení, nadnárodní podniky, jejich management,
pozitivní a negativní působení v mez.prostředí.
4. Ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty - podstata ekonomického
prostředí, ekonomický systém, ekon. Struktura, kritéria pro analýzu ekon.
prostředí, proměnné ovlivňující ekonomické prostředí.
5. Právní a politické prostředí - právní aspekty vstupu, právní systém,
příklady předpisů a zákonů, cíle zákonodárství, politické riziko, politická
suverenita, politický systém, stabilita vlády, protipodnikatelské akce,
domestikace, expropriace, analýzy politického rizika a předvídání politického
vývoje.
6. Mezinárodní kulturní prostředí - kulturní elementy z hlediska marketingu,
příklady vlivu kultury na spotřební preference, náboženství, jazyk, symboly,
měření kultury, příklady kulturních zvyklostí jednotlivých zemí, sociální
skupiny, sociální třídy, životní styl, Warnerova stratifikace.
7. Strategie vstupu na mezinárodní trh - strategická úroveň rozhodování, druhy
mezinárodních strategií, příklady z praxe, formy vstupu na mezinárodní trhy,
klasifikace těchto forem, míra rizika, příklady z praxe.
8. Výzkum trhu v mezinárodním marketingu - význam výzkumu, hodnotící studie,
porovnávací studie, metodika výzkumu, nositelé výzkumu, informační základna,
interní a externí zdroje, etika marketingového výzkumu, oblasti využití
výsledků výzkumu, specifika a problémy při realizaci výzkumu.
9. Mezinárodní výrobková strategie - analytická dimenze rozhodování, strategie
nových výrobků, volba strategie, životní cyklus výrobků a příklady z praxe,
zdroje inovací, uvádění nového výrobku na mez. trh.
10. Cena v mezinárodním marketingu - indikátory cenového vývoje, vnitřní
prostředí podniku, faktory citlivosti vůči cenám, charakteristiky trhu, řídící
dimenze, cíle cenové politiky, určení poptávky, rozhodovací dimenze a volba
cenové strategie, manažerská hlediska stanovení ceny.
11. Mezinárodní distribuční kanály - struktura mezinárodního distribučního
kanálu, faktory výběru, typy účastníků, strategie distribuce, trendy rozvoje a
příklady z praxe, logistické rozhodování a jeho obsah.
12. Mezinárodní komunikační proces - omezení v mezinárodním prostředí,
bariéry,
mezinárodní komunikační mix a jeho prvky, reklama, sponzorství, veletrhy a
výstavy, osobní prodej, tvorba strategie komunikační, zabezpečení reklamy v
mezinárodním prostředí.
13. Mezinárodní marketing ve službách - mezinárodní obchod, oblasti služeb,
globální média, oblast dopravy, ubytovací a profesní služby, problém
customizace a globalizace ve službách.
14. Řídící úroveň rozhodování v mezinárodním marketingu - formování
organizační
struktury, externí a interní faktory, styl řízení, typy mezinárodní podnikové
organizace, marketingového plán a kontrola.
marketingu, exportní marketing, odlišnosti tuzemského a mezinárodního
marketingu, základní rozhodnutí, motivy internacionalizace, schéma
mezinárodního rozvoje podniku.
2. Proces výběru zahraničního trhu - analytická úroveň rozhodování, hodnocení
tržních příležitosti,screening proces, podmínky trhu a jejich hodnocení,
konkurenceschopnost, záměry podniku, analýza nákupního chování, identifikace
podobnosti a rozdílů.
3. Mezinárodní marketingové prostředí - souhrnná charakteristika mezinárodního
prostředí, společný trh Evropské unie, hlavní subjekty mezinárodních vztahů,
typy a příklady integračních seskupení, nadnárodní podniky, jejich management,
pozitivní a negativní působení v mez.prostředí.
4. Ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty - podstata ekonomického
prostředí, ekonomický systém, ekon. Struktura, kritéria pro analýzu ekon.
prostředí, proměnné ovlivňující ekonomické prostředí.
5. Právní a politické prostředí - právní aspekty vstupu, právní systém,
příklady předpisů a zákonů, cíle zákonodárství, politické riziko, politická
suverenita, politický systém, stabilita vlády, protipodnikatelské akce,
domestikace, expropriace, analýzy politického rizika a předvídání politického
vývoje.
6. Mezinárodní kulturní prostředí - kulturní elementy z hlediska marketingu,
příklady vlivu kultury na spotřební preference, náboženství, jazyk, symboly,
měření kultury, příklady kulturních zvyklostí jednotlivých zemí, sociální
skupiny, sociální třídy, životní styl, Warnerova stratifikace.
7. Strategie vstupu na mezinárodní trh - strategická úroveň rozhodování, druhy
mezinárodních strategií, příklady z praxe, formy vstupu na mezinárodní trhy,
klasifikace těchto forem, míra rizika, příklady z praxe.
8. Výzkum trhu v mezinárodním marketingu - význam výzkumu, hodnotící studie,
porovnávací studie, metodika výzkumu, nositelé výzkumu, informační základna,
interní a externí zdroje, etika marketingového výzkumu, oblasti využití
výsledků výzkumu, specifika a problémy při realizaci výzkumu.
9. Mezinárodní výrobková strategie - analytická dimenze rozhodování, strategie
nových výrobků, volba strategie, životní cyklus výrobků a příklady z praxe,
zdroje inovací, uvádění nového výrobku na mez. trh.
10. Cena v mezinárodním marketingu - indikátory cenového vývoje, vnitřní
prostředí podniku, faktory citlivosti vůči cenám, charakteristiky trhu, řídící
dimenze, cíle cenové politiky, určení poptávky, rozhodovací dimenze a volba
cenové strategie, manažerská hlediska stanovení ceny.
11. Mezinárodní distribuční kanály - struktura mezinárodního distribučního
kanálu, faktory výběru, typy účastníků, strategie distribuce, trendy rozvoje a
příklady z praxe, logistické rozhodování a jeho obsah.
12. Mezinárodní komunikační proces - omezení v mezinárodním prostředí,
bariéry,
mezinárodní komunikační mix a jeho prvky, reklama, sponzorství, veletrhy a
výstavy, osobní prodej, tvorba strategie komunikační, zabezpečení reklamy v
mezinárodním prostředí.
13. Mezinárodní marketing ve službách - mezinárodní obchod, oblasti služeb,
globální média, oblast dopravy, ubytovací a profesní služby, problém
customizace a globalizace ve službách.
14. Řídící úroveň rozhodování v mezinárodním marketingu - formování
organizační
struktury, externí a interní faktory, styl řízení, typy mezinárodní podnikové
organizace, marketingového plán a kontrola.