Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Obchodní podnikání

Anotace

Předmět je vyučován formou cvičení. Zaměření cvičení je ovlivněno skutečností, že obchod představuje specifický soubor činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah provozu obchodní firmy, vč. jejího ekonomického řízení. Předmět se soustřeďuje na rozšíření poznatků využitelných pro praxi managementu s důrazem na aplikaci vybraných marketingových postupů nezbytných pro manažerská rozhodování různého typu a dále pak na ekonomické řízení firmy malé a střední velikosti. Při výuce předmětu formou cvičení koncipovaných jako relativně samostatné celky budou využity propočty a případové studie z praxe obchodních firem.

Povinná literatura

Pražská, L., Jindra, J. Obchodní podnikání. Retail management. 2. Přepracované vyd. Praha: Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7
Valach, J. a kol. Finanční řízení podniku. 1.vyd. Praha: EKOPRESS, 1997. 247 s. ISBN 80-901991-6-X.
Zadražilová, D., Khelerová, V. Mangement obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 1994. 296 s. ISBN 80-85623-72-2.
Mařík, M. Finanční analýza a plánování v obchodních podnicích. Dotisk k 1. vyd. Praha: VŠE, 1995. 165 s. ISBN 80-7079-209-4 .
Vysušil, J. Optimální cena - odraz správné kalkulace. Dotisk přeprac. vyd. Praha: PROFESS. 104 s. ISBN 80-85235-17-X.
Cooper, J., Lane, P. Marketingové plánování. Praktická příručka manažera. Překl. V. Dolanský, 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 1999. 232 s. ISBN 80-7169-641-2.
Horáková, H., Kubát, J. Řízení zásob. 3. vyd. Praha: Profess Consulting. 236 s. ISBN 80-85235-55-2.
Babgs, D.H., ml. Průvodce podnikatelským plánováním. Překl. H. Toušková. 1. vyd. Praha: PRAGMA, 1996. 116 s.
Vydrová, J., Urbánek, J., Vysekalová, J. Příklady z marketingu a jejich řešení. Praha : Fortuna, 1998.88 s. ISBN 80-7168-560-7 .
Synek, M. a kol. Manažerská ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996, 456 s. ISBN: 80-7169-211-5.
Kotler, P. Marketing management. 10. Rozšířené vydání. Překl. V.Dolanský, S. Jurnečka. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
Wupperfeld, U. Podnikatelský plán pro úspěšný start.1.vyd. Překl.J.Pondělíček. Praha: Mangement Press, 2003. 159 s. ISBN 80-7261-075-9.
Hisrich, R.D., Peters, M.P. Založení a řízení nového podniku. Překl.S.Spanilý. Praha: Victoria Publishing, 1996. 501 s. ISBN 80-85865-07-6.
Veber, J., Srpová, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005.304 s. ISBN 80-247-1069-2.
Bureš, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. 3. rozšíř.vyd. Praha: Management Press, 2004. 144 s.ISBN 80-7261-109-7.
Hammond, R. Chytře vedená prodejna. Jak mít více zákazníků a větší tržby. Překl. Rezek, J. Praha: Grada Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-247-1066-8.
Němec, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 139 s. ISBN 80-85865-57-2.

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována žádná doporučená literatura.


Jazyk výuky čeština
Kód 116-0043
Zkratka ObchPo
Název předmětu česky Obchodní podnikání
Název předmětu anglicky Business Venture
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.