. Moderní trh a jeho atributy. Vymezení trhu jako území, lidí, produktů,
konkurenčních vztahů, podmínek tvorby cen a psychologického prostoru.
Historie a vývoj trhu. Tržní cyklus a jeho součásti. Typy poptávky. Význam
a
typy potřeb. Maslowova hierarchie potřeb a její význam v marketingu.2.
Podnikatelské filozofie a jejich význam. Vznik a vývoj podnikatelských
filozofií. Výrobní, výrobková, prodejní a marketingová podnikatelská
filozofie, jejich podstata, charakteristické rysy a význam.3. Podstata,
vývoj a cíle marketingu. Definice a vymezení úlohy marketingu. Historické
souvislosti vzniku marketingu jako podnikové funkce. Vývoj cílů marketingu v
podniku a ve společnosti. Vazba marketingu a strategického řízení. Marketing
jako celospolečenská koncepce. Vývoj, možnosti a omezení marketingu v českých
podmínkách. Marketing jako celospolečenské koncepce. Vliv specifických
podmínek vývoje trhu na uplatnění marketingu. 4. Podnikatelské prostředí a
jeho součásti. Význam makroprostředí v rámci podnikatelského prostředí, jeho
vlivy na ostatní prvky prostředí. Demografické a sociálně kulturní
prostředí. Přírodní prostředí a technologické vlivy. Ekonomika a politicko-
právní vlivy. Globální prostředí. 5. Vnější mikroprostředí - konkrétní
trh.
Trh jako vymezený podnikatelský prostor. Typ, velikost, struktura, úroveň
penetrace trhu. Vymezení relevantních trhů. Dodavatelé a zákazníci, jejich
definice, postavení, význam, typy a sledované charakteristiky. Typ a rozsah
konkurence, tržní pozice a vyjednávací síla. Distributoři, kritéria jejich
volby. Typy veřejnosti a jejich význam.6. Specifika jednotlivých trhů a
jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na
spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování
zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní
pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.7. Informační
zabezpečení marketingu. Význam informací a práce s informacemi v rámci
marketingové systému podniku. Informační toky v podniku. Marketingový
informační systém, jeho struktura a součásti, vnitřní systém informací a
zpravodajství. Marketingový výzkum jako zdroj informací. Metodika výzkumu.
Možnosti a omezení výzkumu v současných podmínkách trhu.8. Marketingový mix.
Struktura a význam marketingového mixu. McCarthyho 4prvkový model (produkt,
cena, distribuce a marketingová komunikace) a pravidla práce s nimi.
Víceprvkové modely. Definování strategie jednotlivých prvků.Vazba
strategie
marketingového mixu na taktická opatření. 9. Řízení produktu. Produkt,
jeho
instrumentální a expresivní funkce, klasifikace produktu. Koncepce
totálního výrobku a jeho atributy (kvalita, design, značka, obal,
styl, služby, image). Cyklus tržní životnosti a jeho fáze. Výrobková
strategie
a výrobková politika. Přehled hlavních výrobkových analýz. Výrobkové
strategie a opatření výrobkové politiky. Výrobkové analýzy. Výzkum a vývoj
nového produktu.10. Cena v marketingu. Specifické vlastnosti ceny. Faktory
ovlivňující tvorbu cen. Metody stanovení cen. Cenové strategie. Cenová
politika a její nástroje. Tvorba cen jednoho výrobku. Oceňování výrobkového
mixu. Kondiční politika. Politika obchodních podmínek11. Distribuce.
Distribuce
v marketingu. Akviziční a fyzická část distribuce. Funkce distribučních
článků. Distribuční cesty. Distribuční strategie. Distribuční politika,
merchandising, logistika. Faktory ovlivňující
Marketingová komunikace. Marketingová komunikace v rámci celopodnikové
komunikace a v marketingovém mixu. Reklama, podpora prodeje, publicita a
osobní prodej. Strategie hromadné a individuální komunikace. Politika
marketingové komunikace. Komunikační sdělení, styl, rozhodnutí o médiích,
načasování akce, intenzita nasazení, rozpočet.13. Marketingové řízení. Proces
řízení marketingu. Informace, analýzy, prognózování, plánování strategické a
taktické, organizování, realizace, kontrola. Marketingový plán (koncepce),
význam, struktura. Problematika segmentace, výběru cílových trhů a vytváření
pozice na trhu. Situační analýza a vnitřní analýza, její struktura a význam.
SWOT analýza. Problematika stanovení cílů a volba strategie. Opatření v rámci
marketingového mixu. 14. Aktuální problémy marketingu. Možnosti a omezení
komunikace. Problémy marketingu 90. let ve světě. Kritika marketingu.
Specifika současného marketingu v českých podmínkách
konkurenčních vztahů, podmínek tvorby cen a psychologického prostoru.
Historie a vývoj trhu. Tržní cyklus a jeho součásti. Typy poptávky. Význam
a
typy potřeb. Maslowova hierarchie potřeb a její význam v marketingu.2.
Podnikatelské filozofie a jejich význam. Vznik a vývoj podnikatelských
filozofií. Výrobní, výrobková, prodejní a marketingová podnikatelská
filozofie, jejich podstata, charakteristické rysy a význam.3. Podstata,
vývoj a cíle marketingu. Definice a vymezení úlohy marketingu. Historické
souvislosti vzniku marketingu jako podnikové funkce. Vývoj cílů marketingu v
podniku a ve společnosti. Vazba marketingu a strategického řízení. Marketing
jako celospolečenská koncepce. Vývoj, možnosti a omezení marketingu v českých
podmínkách. Marketing jako celospolečenské koncepce. Vliv specifických
podmínek vývoje trhu na uplatnění marketingu. 4. Podnikatelské prostředí a
jeho součásti. Význam makroprostředí v rámci podnikatelského prostředí, jeho
vlivy na ostatní prvky prostředí. Demografické a sociálně kulturní
prostředí. Přírodní prostředí a technologické vlivy. Ekonomika a politicko-
právní vlivy. Globální prostředí. 5. Vnější mikroprostředí - konkrétní
trh.
Trh jako vymezený podnikatelský prostor. Typ, velikost, struktura, úroveň
penetrace trhu. Vymezení relevantních trhů. Dodavatelé a zákazníci, jejich
definice, postavení, význam, typy a sledované charakteristiky. Typ a rozsah
konkurence, tržní pozice a vyjednávací síla. Distributoři, kritéria jejich
volby. Typy veřejnosti a jejich význam.6. Specifika jednotlivých trhů a
jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na
spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování
zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní
pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.7. Informační
zabezpečení marketingu. Význam informací a práce s informacemi v rámci
marketingové systému podniku. Informační toky v podniku. Marketingový
informační systém, jeho struktura a součásti, vnitřní systém informací a
zpravodajství. Marketingový výzkum jako zdroj informací. Metodika výzkumu.
Možnosti a omezení výzkumu v současných podmínkách trhu.8. Marketingový mix.
Struktura a význam marketingového mixu. McCarthyho 4prvkový model (produkt,
cena, distribuce a marketingová komunikace) a pravidla práce s nimi.
Víceprvkové modely. Definování strategie jednotlivých prvků.Vazba
strategie
marketingového mixu na taktická opatření. 9. Řízení produktu. Produkt,
jeho
instrumentální a expresivní funkce, klasifikace produktu. Koncepce
totálního výrobku a jeho atributy (kvalita, design, značka, obal,
styl, služby, image). Cyklus tržní životnosti a jeho fáze. Výrobková
strategie
a výrobková politika. Přehled hlavních výrobkových analýz. Výrobkové
strategie a opatření výrobkové politiky. Výrobkové analýzy. Výzkum a vývoj
nového produktu.10. Cena v marketingu. Specifické vlastnosti ceny. Faktory
ovlivňující tvorbu cen. Metody stanovení cen. Cenové strategie. Cenová
politika a její nástroje. Tvorba cen jednoho výrobku. Oceňování výrobkového
mixu. Kondiční politika. Politika obchodních podmínek11. Distribuce.
Distribuce
v marketingu. Akviziční a fyzická část distribuce. Funkce distribučních
článků. Distribuční cesty. Distribuční strategie. Distribuční politika,
merchandising, logistika. Faktory ovlivňující
Marketingová komunikace. Marketingová komunikace v rámci celopodnikové
komunikace a v marketingovém mixu. Reklama, podpora prodeje, publicita a
osobní prodej. Strategie hromadné a individuální komunikace. Politika
marketingové komunikace. Komunikační sdělení, styl, rozhodnutí o médiích,
načasování akce, intenzita nasazení, rozpočet.13. Marketingové řízení. Proces
řízení marketingu. Informace, analýzy, prognózování, plánování strategické a
taktické, organizování, realizace, kontrola. Marketingový plán (koncepce),
význam, struktura. Problematika segmentace, výběru cílových trhů a vytváření
pozice na trhu. Situační analýza a vnitřní analýza, její struktura a význam.
SWOT analýza. Problematika stanovení cílů a volba strategie. Opatření v rámci
marketingového mixu. 14. Aktuální problémy marketingu. Možnosti a omezení
komunikace. Problémy marketingu 90. let ve světě. Kritika marketingu.
Specifika současného marketingu v českých podmínkách