Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

Obchodní činnosti

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0301/01
Zkratka OC
Název předmětu česky Obchodní činnosti
Název předmětu anglicky Business Activities
Kreditů 2
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Osnova předmětu

1.Úvod do předmětu.Podstata a kořeny vzniku obchodu, vývojové etapy.
2.Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
3.Nákup jako podniková funkce a jeho zajištění.
4.Prodej jako podniková funkce a jeho zajištění.
5.Lidský faktor v procesu obchodování.
6.Velkoobchod a jeho úloha v procesu distribuce.
7.Maloobchod a jeho úloha v procesu distribuce
8.Zásady utváření maloobchodní sítě. Územní analýzy, stanovení kupního potenciálu.
9.Obchodní provoz a jeho zajištění.
10.Maloobchodní technologie
11.Současnost a vývojové trendy obchodu.
12.Franchising jako úspěšná forma kooperace v obchodě.
13.Prostředí obchodu, legislativa, instituce a organizace působící v obchodě.

Povinná literatura

JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2021. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MULAČOVÁ, Věra et al. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing. Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-9075291-7.

Doporučená literatura

KOTLER, P., D. C. JAIN a S. MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2019. 176 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
NECKÁŘ, P., D. KOLÁŘ a D. JANEČEK. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2019. 312 s. ISBN 978-80-271-2218-9.