Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Obchodní činnosti

Anotace

Cílem předmětu je vymezit úlohu a funkce obchodu v ekonomice a v působnosti firem na trhu, seznámit studenty s procesem obchodování a s činnostmi, jimiž se tento proces realizuje. Pozornost je také zaměřena na dvě nedílné součásti obchodních aktivit firem, nákup a prodej, na jejich cíle, organizaci a řízení s ohledem na firmy odlišného charakteru. Jde o vymezení základních kategorií, vztahů, účastníků a podmínek ovlivňujících provádění obchodních transakcí tak, aby mohly navázat specializační předměty v dalších semestrech studia.

Povinná literatura

JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2021. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MULAČOVÁ, Věra et al. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing. Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-9075291-7.

Doporučená literatura

KOTLER, P., D. C. JAIN a S. MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2019. 176 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
NECKÁŘ, P., D. KOLÁŘ a D. JANEČEK. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2019. 312 s. ISBN 978-80-271-2218-9.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština
Kód 116-0301
Zkratka OC
Název předmětu česky Obchodní činnosti
Název předmětu anglicky Business Activities
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Bc. Lenka Švajdová, Ph.D.