Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Obchodní činnosti

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0301/05
Zkratka OC
Název předmětu česky Obchodní činnosti
Název předmětu anglicky Business Activities
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Bc. Lenka Švajdová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Kořeny vzniku a vývojové etapy obchodu.
2. Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
3. Teorie obchodu. Funkční a institucionální pojetí obchodu.
4. Nákup jako součást obchodních činností, jeho obsah a řízení.
5. Prodej jako součást obchodních činností, jeho obsah a řízení.
6. Úloha lidského faktoru v obchodní činnosti.
7. Velkoobchod, obsah, funkce a typologie.
8. Maloobchod, obsah, funkce a typologie.
9. Geografie maloobchodu, metody územní analýzy.
10.Obchodní provoz a jeho prvky. Velkoobchodní a maloobchodní operace.
11.Nákupní prostředí a nákupní atmosféra v maloobchodě.
12.Vývojové trendy obchodu. Integrační, koncentrační a kooperační procesy.
13.Prostředí obchodu, instituce, organizace na jeho podporu. Ochrana hospodářské soutěže, ochrana spotřebitele.
14.Aktuální situace čs. obchodu, statistické ukazatele a výzkumy, praxe úspěšných obchodních firem.

Povinná literatura

JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2021. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MULAČOVÁ, Věra et al. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing. Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-9075291-7.

Doporučená literatura

KOTLER, P., D. C. JAIN a S. MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2019. 176 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
NECKÁŘ, P., D. KOLÁŘ a D. JANEČEK. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2019. 312 s. ISBN 978-80-271-2218-9.