Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2020/2021

Obchodní činnosti

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0301/06
Zkratka OC
Název předmětu česky Obchodní činnosti
Název předmětu anglicky Business Activities
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Osnova předmětu

1. Kořeny vzniku a vývojové etapy obchodu.
2. Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
3. Teorie obchodu. Funkční a institucionální pojetí obchodu.
4. Nákup jako podniková funkce.
5. Prodej jako podniková funkce.
6. Úloha lidského faktoru v obchodní činnosti.
7. Velkoobchod v procesu distribuce.
8. Maloobchod v procesu distribuce.
9. Územní analýzy. Zájmová oblast, kupní potenciál, metody jejich stanovení.
10. Obchodní provoz a jeho prvky.
11. Velkoobchodní a maloobchodní technologie.
12. Obchodní procesy, jejich logisticko-informační zajištění
13. Vývojové trendy obchodu. Koncentrační a kooperační procesy.
14. Současnost čs. obchodu, statistické ukazatele a výzkumy.

Povinná literatura

JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2021. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MULAČOVÁ, Věra et al. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing. Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-9075291-7.

Doporučená literatura

KOTLER, P., D. C. JAIN a S. MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2019. 176 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
NECKÁŘ, P., D. KOLÁŘ a D. JANEČEK. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2019. 312 s. ISBN 978-80-271-2218-9.