Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Řízení nákupu

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0307/02
Zkratka ŘN
Název předmětu česky Řízení nákupu
Název předmětu anglicky Purchasing Management
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Úvod do řízení nákupu. Vymezení pojmu nákup. Postavení nákupu v organizaci.
2. Důležitost nákupu v organizacích. Cíle nákupu. Princip udržitelnosti v nákupu.
3. Nákupní strategie. Předpoklad úspěšného nákupu. Rozbor OSA.
4. Category Management. Kraljičova matice. Strategický nákup.
5. Řízení kvality dodavatelů.
6. Výběr dodavatele a proces rozhodování. Multikriteriální výběr dodavatele. Hodnocení dodavatele.
7. Šíhlý, agilní a leagilní dodavatelský řetězec.
8. Transakční nákup. E-aukce. Praktická ukázka v softwaru e-aukce.
9. Schopnosti a dovednosti nákupčích. Trendy v nákupní činnosti.
10. Behaviorální dodavatelský řetězec. Kognitivní klamy.
11. Vyjednávání v nákupu. Řešení konfliktů a role týmového vyjednávání.
12. VUCA a Nákup 4.0.
13. Emotional inteligence a Mindfulness v nákupu.

E-learning

lms.vsb.cz (116-0307/02 Řízení nákupu)

Povinná literatura

DAVIES, Melissa. Vyjednávání s respektem: Umění budovat trvalá partnerství. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-3568-4.
LINHART, Zdeněk. Strategie podniku. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2021. ISBN 978-80-88330-24-0 .
MONCZKA, Robert M. et al. Purchasing and Supply Chain Management. 7th ed. Boston: Cengage Learning, 2020. ISBN 978- 0357442142.

Doporučená literatura

LYSONS, Kenneth and Brian FARRINGTON. Procurement and Supply Chain Management. 9th ed. New York: Pearson Education, 2016. ISBN 978-1-292-08611-8.
MANGAN, J., Ch. LALWANI and A. CALATAYUD. Global Logistics and Supply Chain Management. 4th ed. Chichester: Wiley, 2020. ISBN 978-1119702993 .
WEELE, Arjan J. Van. Purchasing and Supply Chain Management. Andover: Cengage, 2018. ISBN 978-1-4737-4944-3.