Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Řízení nákupu

Anotace

Obsah předmětu je zaměřen na vysvětlení pozice nákupu v systému podnikových funkcí a analýzu jeho základních aktivit. Moderní podnikový nákup zahrnuje činnosti manažerské, marketingové, obchodní a logistické. Klíčová pozornost je v rámci předmětu věnována nákupním kategoriím, nákupním strategiím, řízení jakosti a aktivitám výběru a hodnocení dodavatele. Studenti se seznámí s moderními systémy řízení nákupu, s požadavky kladenými na osobu nákupčího a moderními trendy nákupu jako jsou např. elektronické aukce.

Povinná literatura

DAVIES, Melissa. Vyjednávání s respektem: Umění budovat trvalá partnerství. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-3568-4.
LINHART, Zdeněk. Strategie podniku. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2021. ISBN 978-80-88330-24-0 .
MONCZKA, Robert M. et al. Purchasing and Supply Chain Management. 7th ed. Boston: Cengage Learning, 2020. ISBN 978- 0357442142.

Doporučená literatura

LYSONS, Kenneth and Brian FARRINGTON. Procurement and Supply Chain Management. 9th ed. New York: Pearson Education, 2016. ISBN 978-1-292-08611-8.
MANGAN, J., Ch. LALWANI and A. CALATAYUD. Global Logistics and Supply Chain Management. 4th ed. Chichester: Wiley, 2020. ISBN 978-1119702993 .
WEELE, Arjan J. Van. Purchasing and Supply Chain Management. Andover: Cengage, 2018. ISBN 978-1-4737-4944-3.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština
Kód 116-0307
Zkratka ŘN
Název předmětu česky Řízení nákupu
Název předmětu anglicky Purchasing Management
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D.