Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2009/2010

Marketingový výzkum B

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0328/01
Zkratka MVB
Název předmětu česky Marketingový výzkum B
Název předmětu anglicky Marketing Research B
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Martina Petrunčíková, Ph.D.

Subject syllabus

1. Význam využití moderní statistiky v procesu marketingového výzkumu.-
Základní statistické pojmy. - Etapy statistického zkoumání. -
Základy
práce s daty.2. Výběrová statistická šetření.- Druhy výběrových šetření.-
Konstrukce výběrové chyby.- Kvalita dat.- Typy škál.3. Deskripce
statistická a grafická. - Měření úrovně a heterogenity dat.-
Třídění
prvního stupně. - Třídění druhého stupně.- Kontingenční tabulky. -
Bodové a intervalové odhady.4. Testování hypotéz. - Neurčitost
dat.-
Analýza kontingenčních tabulek.- Parametrické a neparametrické
testy.- χ2 test.- Další charakteristiky.5. Analýza závislosti. - Testy
hypotéz pro průměry.- T-testy.- Analýza rozptylu (ANOVA).- ROC
křivky.6. Korelační a regresní analýza. - Korelační analýza.-
Jednoduchá regrese.- Vícenásobná regrese. 7. Segmentace a vytváření
typologií. - Klasifikace a tvorba profilu zákazníků. - Různé typy měr
vzdálenosti- Rozrůzněnost profilů- Princip hierarchického seskupování8.
Faktorová analýza.- Hledání skrytých příčin. - Měření hodnot
latentních proměnných ovlivňujících výpovědi v dotazníku.- Identifikace
korelačních dimenzí a korelačních shluků
9. Prezentace výsledků. - Interpretace výsledků. - Závěrečná
zpráva výzkumného projektu. - Doporučení managementu. - Organizace a
průběh prezentace.10. Kvalitativní výzkum. - Specifika kvalitativního
výzkumu. - Využití kvalitativního výzkumu pro potřeby marketingové
komunikace- Skupinový rozhovor.11. Nepřímé a expertní metody ve výzkumu. -
Psychologická explorace.- Asociativní postupy.- Projektivní
testy.- Fyziognomické postupy.- Vybrané expertní metody.12. Rozhodovací
procesy
v marketingu. - Podmínky rozhodování a možnosti omezení při rozhodování. -
Výzkum trhu v odlišných podmínkách. - Postup a prezentace výsledků
na
konkrétním trhu.- Příklady z praxe.13. Výběr agentury pro spolupráci při
marketingovém výzkumu. - Rozhodování o účasti agentury. - Výběr
agentury.- Spolupráce s agenturou.- Přehled výzkumných agentur.
14.
Moderní statistická práce. - Statistické výpočetní prostředí.-
Specializovaný statistický software. - Databázové informační zdroje
pro marketingový výzkum.

Literature

FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1723-9.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
MALHOTRA, N. K., D. NUNAN and D. F. BIRKS. Marketing Research: An Applied Approach. 5th edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017. ISBN 978-1-29210315-0 .

Advised literature

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
McCORMICK, Keith et al. SPSS Statistics for Data Analysis and Visualization. Indianapolis: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-00355-7.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.