Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketingový výzkum B

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0328/03
Zkratka MVB
Název předmětu česky Marketingový výzkum B
Název předmětu anglicky Marketing Research B
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD.

Osnova předmětu

1. Klasifikace typů výzkumů. Struktura výzkumných metod.
2. Tvorba výběrového souboru. Klasifikace výběrových technik. Výpočet velikosti výběrového souboru.
3. Testování hypotéz. Podstata testování hypotéz, nulová hypotéza, předpoklady. Chí-kvadrát test.
4. Testování hypotéz. T-testy střední hodnoty. ANOVA.
5. Korelační analýza. Korelační koeficienty. Omezení zkoumání korelace.
6. Regresní analýza. Lineární regrese. Logistická regrese. Pravděpodobnost a šance.
7. Faktorová analýza. Explorační faktorová analýza. Rotace faktorů. Faktorová skóre.
8. Shluková analýza. Metody měření vzdáleností. Metody shlukové analýzy. Profilování shluků.
9. Diskriminační analýza. Model diskriminační analýzy. Klasifikační výsledky.
10. Vícerozměrná analýza. Vícekriteriální hodnocení variant. Metoda AHP, Saatyho metoda.
11. Kvalitativní výzkum I. Skupinové interview. Hloubkové interview.
12. Kvalitativní výzkum II. Projektivní techniky. Etnografie. Netnografie. Mystery shopping.
13. Úvod do akademického psaní.

E-learning

lms.vsb.cz (116-0328/03 Marketingový výzkum B)

Povinná literatura

FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1723-9.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
MALHOTRA, N. K., D. NUNAN and D. F. BIRKS. Marketing Research: An Applied Approach. 5th edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017. ISBN 978-1-29210315-0 .

Doporučená literatura

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
McCORMICK, Keith et al. SPSS Statistics for Data Analysis and Visualization. Indianapolis: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-00355-7.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.