Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2021/2022

Digitální marketing

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0341/02
Zkratka DM
Název předmětu česky Digitální marketing
Název předmětu anglicky Digital Marketing
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií. Integrovaná marketingová komunikace a digitální marketing.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Search engine marketing. PPC. Analýza a výzkum klíčového slova.
4. Content marketing. Obsahová analýza.
5. Měření efektivity médií I. Televizní trh. Rozhlasový trh. Tiskový trh.
6. Měření efektivity médií II. Média online.
7. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
8. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. Dotazování. Pozorování. Webcams group/rozhovor. On-line komunita.
9. Spotřebitelské chování na internetu. Analýza poptávky a modely konverze. Nákupní chování online. Modely online nákupního chování. Metoda modelování strukturních rovnic.
10. Spotřebitelské chování na internetu z pohledu firem. Analýza zákazníka. Personalizace.
11. Sociální sítě I. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
12. Sociální sítě II. Marketing na ostatních sociálních sítích. Mobilní marketing.

Povinná literatura

CHAFFEY, Dave. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. New York: Pearson Education, 2019. 545 p. ISBN 978-1-292-24157-9.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. 172 s. ISBN 978-80-7666-089-2.

Advised literature

HALL, Simon. Strategie B2B digitálního marketingu: jak využít nové business-to-business strategie a modely k dosažení růstu firmy. Přeložil Martin BEDNARSKI. Brno: Lingea, 2022. 368 s. ISBN 978-80-7508-713-3.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.
SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ a Michaela RAKOVÁ. Copywriting: pište texty, které prodávají. 2. aktualizované a rozšířené vyd. Brno: Computer Press, 2020. 348 s. ISBN 978-80-251-5017-7.