Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Řízení nákupu

Anotace

Obsah předmětu je zaměřen na vysvětlení pozice nákupu v systému podnikových funkcí a analýzu jeho základních aktivit. Moderní podnikový nákup zahrnuje činnosti manažerské, marketingové, obchodní a logistické. Klíčová pozornost je v rámci předmětu věnována nákupním kategoriím, nákupním strategiím, řízení jakosti a aktivitám výběru a hodnocení dodavatele. Studenti se seznámí s moderními systémy řízení nákupu, s požadavky kladenými na osobu nákupčího a moderními trendy nákupu jako jsou např. elektronické aukce.

Povinná literatura

GUTH, Stephen. Project Procurement Management: A Guide to Structured Procurements. North Charleston: Create Space Independent Publishing Platform, 2016. ISBN 978-1522937074 .
LYSONS, Kenneth and Brian FARRINGTON. Procurement and Supply Chain Management. 9th Edition. New York: Pearson Education, 2016. ISBN 978-1-292-08611-8.
MONCZKA, Robert M. et al. Purchasing and Supply Chain Management. Boston: Cengage Learning, 2016. ISBN 978-1-285-86968-1.

Doporučená literatura

CHRISTOPHER, Martin. Logistics and Supply Chain Management. 5th Edition. New York: Pearson Education, 2016. ISBN 978-1-292-08379-7 .
MENA, Carlos, Remko van HOEK, Martin Christopher. Leading Procurement Strategy: Driving value through the supply chain. London. Kogan Page, 2014. ISBN 978-0-7494-7033-3 .
WEELE, Arjan J. Van. Purchasing and Supply Chain Management. Andover: Cengage, 2018. ISBN 978-1-4737-4944-3.


Jazyk výuky angličtina, angličtina, angličtina
Kód 116-0507
Zkratka PM
Název předmětu česky Řízení nákupu
Název předmětu anglicky Purchasing Management
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D.