Osnova předmětu:
1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a
principy městského a regionálního (M a R) marketingu.
2. Specifika M a R marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci.
3. Obecná východiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu. Financování, institucionální a organizační formy M a R
marketingu.
4. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketingu ve
vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu.
5. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifika a
odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR.
6. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů. Vnější a vnitřní
prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza,
zpracování a interpretace.
7. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení
(positioning). Segmentace a cílové skupiny.
8. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita
produktu měst a regionů. Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí.
Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.
9. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a
image měst a regionů.
10. Metody a techniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické
postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámec používaných metod.
11. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy.
12. Implementace marketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha
marketingu M a R.
13. Případové studie a praxe marketingu M a R.
1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a
principy městského a regionálního (M a R) marketingu.
2. Specifika M a R marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci.
3. Obecná východiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu. Financování, institucionální a organizační formy M a R
marketingu.
4. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketingu ve
vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu.
5. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifika a
odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR.
6. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů. Vnější a vnitřní
prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza,
zpracování a interpretace.
7. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení
(positioning). Segmentace a cílové skupiny.
8. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita
produktu měst a regionů. Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí.
Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.
9. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a
image měst a regionů.
10. Metody a techniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické
postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámec používaných metod.
11. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy.
12. Implementace marketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha
marketingu M a R.
13. Případové studie a praxe marketingu M a R.