Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2020/2021

Regionální a městský marketing

Typ studia bakalářskénavazující magisterskémagisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 118-0343/04
Zkratka Regmark
Název předmětu česky Regionální a městský marketing
Název předmětu anglicky Regional and City Marketing
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra regionální a environmentální ekonomiky
Garant předmětu prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu - cíle, úkoly, typy a principy městského a regionálního (M a R) marketingu, specifika M a R marketingu, od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci.
2. Obecná východiska M a R marketingu - fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu, financování, institucionální a organizační formy M a R marketingu.
3. Geneze hlavních proudů M a R marketingu - vznik a vývoj M a R marketingu ve vyspělých zemích, od fordismu k postfordismu.
4. Vznik a vývoj M a R marketingu v post-transformačních zemích - specifika a odlišnosti od vyspělých zemí, rámec aplikace M a R marketingu v ČR.
5. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů - vnější a vnitřní prostředí měst a regionů, informační rámec, získávání údajů, jejich analýza, zpracování a interpretace.
6. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí - tržní postavení (positioning), segmentace a cílové skupiny.
7. Aplikace marketingového mixu - vymezení produktu měst a regionů, kvalita produktu měst a regionů, úloha cen, distribuce a materiálního prostředí, význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.
8. Média a města a regiony - vliv celostátních a regionálních medií na život a image měst a regionů.
9. Metody a techniky marketingu M a R - metody, techniky, modely a praktické postupy marketingu M a R, socioekonomický rámec používaných metod.
10. Implementace marketingu M a R - Strategie rozvoje měst a regionů a úloha marketingu M a R, směrem ke komplexnímu teritoriálnímu marketingu.

Povinná literatura

1. Rumpel, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská
univerzita. 2002.
2. Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999.
3. Malinovský, J., Kutscherauer, A., Sucháček, J. Management regionů a obcí.
VŠB-TU. RCCV. 2003.

Doporučená literatura

1. Payne, A. Marketing služeb. Grada Publishing. 1996.
2. Ježek, J. Městský marketing - očekávání a realita. Sládkovičovo: Vysoká škola Visegrádu, 2011.