Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2016/2017

Struktura médií a jejich specifika A

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 121-0306/02
Zkratka SMJS
Název předmětu česky Struktura médií a jejich specifika A
Název předmětu anglicky Media Structure and Their Specifics A
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Mgr. Ivana Šuláková

Osnova předmětu

Osnova předmětu:

1) Struktura médií, současný stav a dynamické trendy vývoje
2) Média v české společnosti – úloha žurnalistiky, postavení médií v
současné společnosti
3) Základní dělení médií podle způsobu přenosu informací, podle oborového
zaměření
4) Média zaměřená na ekonomické informace
5) Specifika práce žurnalisty v jednotlivých médiích (zdroje a získávání
informací a jejich zpracování)
6) Shodné a rozdílné prvky práce v jednotlivých druzích médií
7) Nová média a digitální technologie, především internet.
8) Agenturní žurnalistika
9) Analýza současné produkce našich médií.
10) Etika rozhodování v novinářské praxi
11) Praktické seznámení se s chodem různých typů médií – průběžně

Povinná literatura

Kolektiv autorů: Dějiny českých médií v datech. Praha: Karolinum, 2003.
Jirák, J.; Köpplová, B. Média a společnost. Praha, Portál, 2003.
Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001

Doporučená literatura

Šmíd, Milan: Stručný slovník elektronických médií, UK Praha 1995
Šmíd, M. Stručný slovník elektronických médií. UK Praha, 1995.
Hlavčáková, S. Agentúrna žurnalistika. Univerzita Komenského, Bratislava, 2001.

Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001