Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Struktura médií a jejich specifika A

Anotace

Posluchači bakalářského studia by se měli v tomto dvousemestrovém předmětu
postupně zorientovat v současné struktuře médií a osvojit si základní
znalosti o odlišnostech novinářské práce v tisku, rozhlase, televizi,
tiskových agenturách a internetových médiích. Současně by se měli seznámit se
základními žurnalistickými tématy a rubrikami, které tato média nabízejí.
Předmět je tak nejen úvodem do studia žurnalistiky, ale dává do společenských
i dobových souvislostí masová média, přiblíží i díky hostům ve výuce
jednotlivé typy médií a základy žurnalistické práce.

Povinná literatura

Kolektiv autorů: Dějiny českých médií v datech. Praha: Karolinum, 2003.
Jirák, J.; Köpplová, B. Média a společnost. Praha, Portál, 2003.
Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001

Doporučená literatura

Šmíd, Milan: Stručný slovník elektronických médií, UK Praha 1995
Šmíd, M. Stručný slovník elektronických médií. UK Praha, 1995.
Hlavčáková, S. Agentúrna žurnalistika. Univerzita Komenského, Bratislava, 2001.

Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001


Jazyk výuky čeština, čeština
Kód 121-0306
Zkratka SMJS
Název předmětu česky Struktura médií a jejich specifika A
Název předmětu anglicky Media Structure and Their Specifics A
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Mgr. Ivana Šuláková