Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Přesvědčování a manipulace v žurnalistickém diskursu

Summary

Cílem kurzu je seznámit studenty s prostředky a metodami persvaze a manipulace; vymezit obsah a rozsah pojmů persvaze a manipulace na případech typických (paradigmatech) i periferních, analyzovat problém etiky žurnalisty při prezentování informačního materiálu.

Literature

BASU, RINTU (2011). Zakázané přesvědčovací techniky. Praha: Grada.
EDMŰLLER, A. a WILHELM, T. (2010). 27 manipulativních technik. Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha: Grada Publishing.
SRPOVÁ, H. (ed.) (2005). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník, Ostrava: OU.
SRPOVÁ, H. et al. (2007). Od informace k reklamě. Ostrava: OU.

Advised literature

GOLDBERG, B. (2005). Jak novináři manipulují. Stanice CBS očima svého reportéra. Praha: Ideál.
Média dnes. (2008). Sborník. Olomouc: UP.
MILLS, H. (2000). Artful Persuasion. The New Psychology of Influence. New York-Atlanta-Chicago: Amacom.


Jazyk výuky čeština
Kód 121-0316
Zkratka PMŽD
Název předmětu česky Přesvědčování a manipulace v žurnalistickém diskursu
Název předmětu anglicky Persuasion and Manipulation in Journalistic Discourse
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.