Cílem kurzu je seznámit studenty s prostředky a metodami persvaze a manipulace; vymezit obsah a rozsah pojmů persvaze a manipulace na případech typických (paradigmatech) i periferních, analyzovat problém etiky žurnalisty při prezentování informačního materiálu.
Literature
BASU, RINTU (2011). Zakázané přesvědčovací techniky. Praha: Grada.
EDMŰLLER, A. a WILHELM, T. (2010). 27 manipulativních technik. Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit. Praha: Grada Publishing.
SRPOVÁ, H. (ed.) (2005). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník, Ostrava: OU.
SRPOVÁ, H. et al. (2007). Od informace k reklamě. Ostrava: OU.
Advised literature
GOLDBERG, B. (2005). Jak novináři manipulují. Stanice CBS očima svého reportéra. Praha: Ideál.
Média dnes. (2008). Sborník. Olomouc: UP.
MILLS, H. (2000). Artful Persuasion. The New Psychology of Influence. New York-Atlanta-Chicago: Amacom.