Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2010/2011

Jazyk v reklamě

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 121-0353/01
Zkratka JAREK
Název předmětu česky Jazyk v reklamě
Název předmětu anglicky Language in advertising
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.

Subject syllabus

1. Reklamní diskurs jako součást marketingového komunikačního mixu. Cíle a druhy reklamy, reklamní nosiče.
2. Gramatika reklamy I (prostředky spisovné).
3. Gramatika reklamy II (prostředky nespisovné).
4. Reklamy zaměřené na nejmladší část populace.
5. Reklamy zaměřené na dospívající.
6. Reklamy zaměřené na ženy.
7. Reklamy zaměřené na muže.
8. Systém právní regulace reklamy a pojmy reklamního práva.
9. Veřejnoprávní regulace reklamy I (zákazy a omezení šíření reklamy)
10. Veřejnoprávní regulace reklamy II (odpovědnost za šíření nedovolené reklamy, správní delikt)
11. Veřejnoprávní regulace reklamy III (reklama v rozhlasovém a televizním vysílání)
12. Veřejnoprávní regulace reklamy IV ( reklama a tisk, spotřebitel. veřejné komunikace, informační společnost)
13. Soukromoprávní regulace reklamy ( nekalá soutěž, ochrana osobnosti a pověsti osob, soudní ochrana)
14. Etická samoregulace reklamy (Rada pro reklamu, Etický kodex reklamy, prostředky působení reklamy)

Literature

ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000.
DE PELSMACKER, Patrick et al. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2005.

Advised literature

BRALCZYK, Jerzy. Język na sprzedaż. Gdańsk: GWP, 2004.
CLEMENTE, M. N. Slovník marketingu. Praha: Computer Press, 2004.
FREY, Petr. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. Praha: Argo, 2005.
MONZEL, Monika. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy. Kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009
SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Ostrava: OU, 2008.
SRPOVÁ, Hana et al. (2007). Od informace k reklamě. Ostrava: OU, 2007.
TOMAN, Miloš. Intuitivní reklama. Praha: Management Press, 2006.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2002.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
Časopisy: Marketing Magazine, Marketing & Media, Strategie.