Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Mediální produkt

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s funkcemi mediálního produktu a s jeho významem pro publikum. Studenti se naučí uplatňovat jednotlivé žánry žurnalistiky v rámci jednotlivých typů médií, popsat funkci mediálního produktu v médiích, vysvětlit význam mediálního produktu pro publikum, srovnat mediální produkty v jednotlivých typech médií. Studenti v rámci cvičení vytvářejí pod dohledem odborníků z mediální praxe žurnalistické žánry pro jednotlivé typy médií (tisk, rozhlas, televize).

Povinná literatura

BURNS, Lynette. S. Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004.
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007.

Doporučená literatura

JUST, Vladimír. Slovník floskulí 1 a 2, Praha: Academia, 2003 a 2005.
RUSS-MOHL S., BAKIČOVA, H. Žurnalistika, komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005.
KOLEKTIV. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Praha: Academia, nejnovější vydání.


Jazyk výuky čeština
Kód 121-0355
Zkratka MEPR
Název předmětu česky Mediální produkt
Název předmětu anglicky Product of Media
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Ing. Jana Gibarti, Ph.D.