Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2015/2016

Podniková ekonomika a strategie

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 152-0331/01
Zkratka PEaS
Název předmětu česky Podniková ekonomika a strategie
Název předmětu anglicky Business Administration and Strategy
Kreditů 6
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Uvedení do problematiky předmětu
2. Soudobé pojetí podnikové ekonomiky a strategie
3. Organické pojetí podniku – vymezení potenciálu
4. Organické pojetí podniku – limity racionality potenciálu
5. Systém strategického řízení firmy s ohledem na soudobé podnikatelské prostředí
6. Konkurenceschopnost jako základ konkurenční strategie podniku
7. Volba podnikatelské strategie s ohledem na podnik a odvětví
8. Vývoj a trendy v podnikových a funkčních strategiích
9. Mechanismus tvorby podnikové strategie s ohledem na ekonomiku podniku
10. Koncepce metody GM - Trend
11. Aplikace metody GM – Trend – tvorba variant
12. Implementace metody GM – Trend – testování a simulace variant
13. Přednáška odborníka z praxe
14. Kolokvium

Povinná literatura

1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck. 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
2. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
3. MIKOLÁŠ, Z. a kol.: Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Praha: C. H. BECK, 2011.
4. SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2000. 101 s. ISBN 80-7179-422-8.

Doporučená literatura

1. Duchoň, B.: Inženýrská ekonomika. Praha: C. H. Beck 2007.
2. DAVID, F.R. Strategic Management: Concepts and Cases. 10. Th edition. New Jersey: Prentice Hall. 2004. 824 p. ISBN 0131276751 .
3. FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0939-2.
3: Hučka, M. a kol.: …… Praha: C. H. BECK, 2011.
4. JIRÁSEK, J.A. Strategie: Umění podnikatelských vítězství. 2. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 183 s. ISBN 80-86419-46-0.
5. JOHNSON,G.,SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000. 834 s. ISBN 80722622203.
6. Kopčaj, A.: Spirálový management. Praha: Alfa Publishing 2007.
7. Kotler…. Chaotika…..
8. MIKOLÁŠ, Z.: Podnikání a podnik B. Studijní opora. Ostrava: VŠP 2006.
9. MIKOLÁŠ, Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada 2005.
10. SLAVIK, Š. Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999. 285 s. ISBN 80-88848-41-5.
11. SLÁVIK, Š. a kol. Strategický management: Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001. ISBN 80-225-1857-3 
12. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9.