Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Podniková ekonomika a strategie

Anotace

Cílem předmětu je profilace studia programu Ekonomika a management se zaměřením na soudobé koncepce a modely ekonomiky a strategie podniku. Předmět je určen pro studenty programu Ekonomika a management, kteří během bakalářského studia absolvovali předměty Podniková ekonomika A, případně B a C nebo předměty s analogickým obsahem (Nauka o podniku, Podnikání a podnik apod.). Obsahově předmět rovněž navazuje na předměty magisterského studia oboru Ekonomika podniku tj. Rozvoj podnikání A, B.
Předmět nabízí vymezení ekonomické strategie podniku na počátku 21. století. Zabývá se vymezením potenciálu podniku včetně jeho ekonomické racionality, systémem strategie podniku v soudobých podmínkách podnikatelského prostředí (vč. transtancionalizace, virtualizace apod.) s ohledem na konkurenceschopnost podniku. Pozornost je věnována aplikaci různých koncepcí stanovení strategie podniku, zejména diagnostického přístupu GM – Trend na konkrétní podnik a z toho vyplývající praktické analytické závěry a trendy dalšího rozvoje podniku. Předmět je podpořen prostředky e-learningové výuky.

Povinná literatura

1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck. 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
2. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
3. MIKOLÁŠ, Z. a kol.: Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Praha: C. H. BECK, 2011.
4. SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2000. 101 s. ISBN 80-7179-422-8.

Doporučená literatura

1. Duchoň, B.: Inženýrská ekonomika. Praha: C. H. Beck 2007.
2. DAVID, F.R. Strategic Management: Concepts and Cases. 10. Th edition. New Jersey: Prentice Hall. 2004. 824 p. ISBN 0131276751 .
3. FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0939-2.
3: Hučka, M. a kol.: …… Praha: C. H. BECK, 2011.
4. JIRÁSEK, J.A. Strategie: Umění podnikatelských vítězství. 2. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 183 s. ISBN 80-86419-46-0.
5. JOHNSON,G.,SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000. 834 s. ISBN 80722622203.
6. Kopčaj, A.: Spirálový management. Praha: Alfa Publishing 2007.
7. Kotler…. Chaotika…..
8. MIKOLÁŠ, Z.: Podnikání a podnik B. Studijní opora. Ostrava: VŠP 2006.
9. MIKOLÁŠ, Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada 2005.
10. SLAVIK, Š. Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999. 285 s. ISBN 80-88848-41-5.
11. SLÁVIK, Š. a kol. Strategický management: Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001. ISBN 80-225-1857-3 
12. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9.


Jazyk výuky čeština
Kód 152-0331
Zkratka PEaS
Název předmětu česky Podniková ekonomika a strategie
Název předmětu anglicky Business Administration and Strategy
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.