Cílem je vysvětlit principy metod řízení kvality ve stavebnictví. Procesy a systémy jsou definovány během návrhu, přípravy, výstavby a provozu budovy.
Obecné zásady řízení jakosti jsou doplněny historickým vývojem metod a zásad neustálého zlepšování na základě zpětné vazby a využívání procesů zajišťování kvality, jako je metrologie, testování budov, standardizace, certifikace výrobků a statistické metody zpracování výsledků.
Student připraví a obhajuje plán kvality dané diplomové práce.
Povinná literatura
ČSN EN ISO 9000:2006 Systémy managementu kvality – Základní principy a slovník.
ČSN EN ISO 9001:2009 Systémy managementu kvality – Požadavky.
NENADÁL, J. NOVÁK, J. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008.
NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2005.
GRYNA, F., CHUA, R. C. H., A DE FEO, J., JURAN, J. Juran's quality planning and analysis: for enterprise quality. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2007.
Doporučená literatura
NENADÁL, J. NOVÁK, J. Měření v systémech managementu jakosti: principy, postupy, metody. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2001.
JURAN, J. Juran's quality control handbook. 4 ed. New York: McGraw-Hill, 1988.