Přednášky:
Úvod. Úloha počítačové grafiky, pseudografika, semigrafika. Technické prostředky počítačové grafiky. Vstupní a výstupní periferie. Rastrová a vektorová grafika.
Matematika v počítačové grafice. Homogenní souřadnice. Rovnice lineárních objektů - bod, přímka, úsečka, křivka, rovina, plocha. Transformace objektů - posun, rotace. Zobrazení - kosoúhlé promítání, axonometrie, perspektiva.
Křivky a plochy v počítačové grafice. Parametrické vyjádření křivek a ploch. Interpolační křivky. Prostorové křivky. Newtonův interpolační polynom. Hermitova interpolace. Fergusonovy křivky. Interpolace po obloucích. Spline funkce. Spline křivky. Bezierovy křivky.
Plochy v počítačové grafice. Lineární, bikubická plocha. Coonsova bilineární plocha.
Barvy a barevné systémy v počítačové grafice. RGB, CMY, CMYK.
Odstraňování neviditelných hran a ploch. Stínování těles. Osvětlení scény.
Realistické zobrazení scény. (Rendering). Textury.
Základy počítačové animace. Konveční animace. Kreslení obrázků.
Fraktály v počítačové grafice.
Grafický systém Autocad. Kresba, editace, bloky, hladiny, kóty. 3D. Modelování, rendering.
Aplikační programové vybavení pro grafiku. Grafika pro VTV. Manažérská grafika.
Grafické editory. Grafické systémy (profesní).
Projekty:
Dva projekty, první ve 2D. Druhý projekt ve 3D.
Počítačové laboratoře:
Úlohy zaměřené na počítačovou grafiku.
Základní algoritmy
Transformace
Křivky
Plochy
Osvětlení a stínování
Úvod. Úloha počítačové grafiky, pseudografika, semigrafika. Technické prostředky počítačové grafiky. Vstupní a výstupní periferie. Rastrová a vektorová grafika.
Matematika v počítačové grafice. Homogenní souřadnice. Rovnice lineárních objektů - bod, přímka, úsečka, křivka, rovina, plocha. Transformace objektů - posun, rotace. Zobrazení - kosoúhlé promítání, axonometrie, perspektiva.
Křivky a plochy v počítačové grafice. Parametrické vyjádření křivek a ploch. Interpolační křivky. Prostorové křivky. Newtonův interpolační polynom. Hermitova interpolace. Fergusonovy křivky. Interpolace po obloucích. Spline funkce. Spline křivky. Bezierovy křivky.
Plochy v počítačové grafice. Lineární, bikubická plocha. Coonsova bilineární plocha.
Barvy a barevné systémy v počítačové grafice. RGB, CMY, CMYK.
Odstraňování neviditelných hran a ploch. Stínování těles. Osvětlení scény.
Realistické zobrazení scény. (Rendering). Textury.
Základy počítačové animace. Konveční animace. Kreslení obrázků.
Fraktály v počítačové grafice.
Grafický systém Autocad. Kresba, editace, bloky, hladiny, kóty. 3D. Modelování, rendering.
Aplikační programové vybavení pro grafiku. Grafika pro VTV. Manažérská grafika.
Grafické editory. Grafické systémy (profesní).
Projekty:
Dva projekty, první ve 2D. Druhý projekt ve 3D.
Počítačové laboratoře:
Úlohy zaměřené na počítačovou grafiku.
Základní algoritmy
Transformace
Křivky
Plochy
Osvětlení a stínování