Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základy počítačové grafiky

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy 3D počítačové grafiky s využitím grafického API OpenGL (případně Vulkan) a práce se shadery v jazyce GLSL. Studenti získají základní znalosti o činnosti grafické karty a zobrazovacího řetězce, osvojí si vybrané základní algoritmy a prakticky si vyzkouší implementaci klíčových technik.

Povinná literatura

[1] Němec M.: Sylaby přednášek Základy počítačové grafiky. 2025
[2] Sojka E., Němec M., Fabián T.: Matematické základy počítačové grafiky, 2012, http://mi21.vsb.cz
[3] Khronos Group, The Khronos Group, 2025. https://www.khronos.org/
[4] Khronos Group, OpenGL - The Industry Standard for High Performance Graphics,2025. See http://www.opengl.org/.

Doporučená literatura

[1] J. Žára, B. Beneš, J. Sochor, P. Felkel:Moderní počítačová grafika (2. vydání),Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0454-0.
[2] J. de Vries, Learn OpenGL: Learn Modern OpenGL Graphics Programming in a Stepby-step Fashion. Kendall & Welling, 2020.
[3] Shreiner, D., Sellers, G., Kessenich, J., Licea-Kane, B.: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 4.6, 9th Edition, Addison-Wesley, 2016.


Jazyk výuky čeština, angličtina, čeština, angličtina, čeština, angličtina
Kód 460-2021
Zkratka ZPG
Název předmětu česky Základy počítačové grafiky
Název předmětu anglicky Fundamentals of Computer Graphics
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu Ing. Martin Němec, Ph.D.