Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základy počítačové grafiky

Anotace

Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základními možnostmi moderních grafických karet a s jejich použitím v oblasti počítačové grafiky. V předmětu jsou posluchači seznamováni se základními principy 3D grafiky s využitím grafické knihovny OpenGL (případně Vulkan). Důraz je kladen zejména na základní principy standartního zobrazovacího řetězce (rendering pipeline).

Povinná literatura

[1] Němec M.: Sylaby přednášek Základy počítačové grafiky.
[2] Sojka E., Němec M., Fabián T.: Matematické základy počítačové grafiky, http://mi21.vsb.cz.
[3] Khronos Group, OpenGL: the industry’s foundation for high performance graphics,2020. See http://www.opengl.org/.
[4] Khronos Group, OpenGL Overview - The Khronos Group Inc, 2020. See https://www.khronos.org/opengl/.

Doporučená literatura

[1] J. Žára, B. Beneš, J. Sochor, P. Felkel:Moderní počítačová grafika (2. vydání),Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0454-0.
[2] J. de Vries, Learn OpenGL: Learn Modern OpenGL Graphics Programming in a Stepby-step Fashion. Kendall & Welling, 2020.
[3] S. Shekar, C++ Game Development By Example: Learn to build games and graphics with SFML, OpenGL, and Vulkan using C++ programming. Packt Publishing, 2019.


Jazyk výuky čeština, angličtina, čeština, angličtina
Kód 460-2021
Zkratka ZPG
Název předmětu česky Základy počítačové grafiky
Název předmětu anglicky Fundamentals of Computer Graphics
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu Ing. Martin Němec, Ph.D.