Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2020/2021

Virtuální realita

Typ studia doktorské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0908/01
Zkratka VR
Název předmětu česky Virtuální realita
Název předmětu anglicky Virtual Reality
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu Ing. Filip Beneš, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Interakce člověka s počítačem, prezentační a zpětnovazební systémy.
2. Prostředky informačního popisu technologického procesu.
3. Softwarové systémy pro zpracování grafických informací.
4. Základní komponenty systému. Virtuální scéna, avatar.
5. Dynamické atributy scény. Tvorba scény a nastavení pohledů.
6. Základní objekty X3D.
7. Vazby scény na okolí – SCADA/HMI systémy, simulační modely.

Povinná literatura

ŽÁRA, J., VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno, 1999. ISBN: 80-7226-143-6.
ŽÁRA, J., Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT, Praha, 2000.
TIŠNOVSKÝ, P. VRML: jazyk pro popis virtuální reality. [online]. 2007. URL: http://www.root.cz/clanky/vrml-jazyk-pro-popis-virtualni-reality/.

Doporučená literatura

SOCHOR, J., BENEŠ, B. & ŽÁRA, J. Algoritmy počítačové grafiky. ČVUT, 1996. 184 s. ISBN 80-01-01406-1 .
BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology (second edition). 2. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2003. 444 s. ISBN 0-471-36089-9 .
HEARN, D., BAKER, M. P. Computer graphics with OpenGL. 3. vyd. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 857 s. ISBN 0-13-015390-7 .