Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Virtuální realita

Anotace

Interakce člověka s počítačem, prezentační a zpětnovazebné systémy. Prostředky informačního popisu technologického procesu. Softwarové systémy pro zpracování grafických informací. Základní komponenty systému. Virtuální scéna, avatar. Dynamické atributy scény. Tvorba scény a nastavení pohledů. Základní objekty X3D. Vazby scény na okolí, SCADA/HMI systémy, simulační modely.

Povinná literatura

ŽÁRA, J., VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno, 1999. ISBN: 80-7226-143-6.
ŽÁRA, J., Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT, Praha, 2000.
TIŠNOVSKÝ, P. VRML: jazyk pro popis virtuální reality. [online]. 2007. URL: http://www.root.cz/clanky/vrml-jazyk-pro-popis-virtualni-reality/.

Doporučená literatura

SOCHOR, J., BENEŠ, B. & ŽÁRA, J. Algoritmy počítačové grafiky. ČVUT, 1996. 184 s. ISBN 80-01-01406-1 .
BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology (second edition). 2. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2003. 444 s. ISBN 0-471-36089-9 .
HEARN, D., BAKER, M. P. Computer graphics with OpenGL. 3. vyd. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 857 s. ISBN 0-13-015390-7 .


Jazyk výuky čeština
Kód 545-0908
Zkratka VR
Název předmětu česky Virtuální realita
Název předmětu anglicky Virtual Reality
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu Ing. Filip Beneš, Ph.D.