Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Zahraniční obchod

Summary

Cílem výuky je seznámit posluchače se základními problémy a težkostmi, které je
mohou při vstupu do světa zahraničního obchodu nejčastěji potkat a zároveň
poskytnout praktické rady jak postupovat a jak rizika, která jsou s každým
podnikáním se zahraničním partnerem spojena, minimalizovat. Zvláštní pozornost
je věnována: celním předpisů, platebním a zajišťovacím instrumentům,
kompenzačním obchodům, uzavírání zahraničních smluv.

Literature

1. Carthy, M. - Perreault, W.: Základy marketingu, Victoria Publishing, Praha,
1995
2. Čichovský, L.: Marketing zahraničního obchodu, RADIX, Praha, 1997
3. Marvanová, M.: Platební styk, ECON, 1996
Časopisy: Obchod - kontakt - marketing,
Hospodářské noviny,
Ekonom

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.


Jazyk výuky čeština
Kód 634-0129
Zkratka
Název předmětu česky Zahraniční obchod
Název předmětu anglicky Foreign Trade
Garantující katedra Katedra ekonomiky a managementu v průmyslu
Garant předmětu Ing. Marcela Horká