1. Význam lidského faktoru v managementu kvality. Lidské zdroje a lidský kapitál.
2. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků norem ISO řady 9000, EFQM Modelu Excelence.
3. Další standardy a programy zaměřené na rozvoj lidských zdrojů (Investors in People, ČSN ISO 10015, SA 8000, Odpovědná firma, učící se podnik, znalostní organizace).
4. Formy vzdělávání, úrovně vzdělávání, celoživotní vzdělávání pracovníků v oblasti kvality, měření a hodnocení efektivnosti výcviku.
5. Úloha vrcholového vedení (leadership) v managementu kvality.
6. Styly vedení lidí, výhody a nevýhody jednotlivých stylů.
7. Komunikační styly, účinnost komunikačních kanálů napříč firmou, využití nových komunikačních médií.
8. Měření spokojenosti zaměstnanců, využití získaných dat pro zlepšování organizace.
9. Motivace, motivační programy, hodnocení jejich účinnosti.
10. Hodnocení zaměstnanců, odměňování.
11. Týmová práce, nové formy spolupráce na různých úrovních organizace.
12. Podniková kultura, její role v managementu kvality, fáze změny podnikové kultury pro zvyšování kvality organizace.
13. Nové trendy v ŘLZ – etika a transparentnost, angažovanost zaměstnanců, kompetenční modely, diverzity a age management.
14. Společenská odpovědnost organizací (CSR), vytváření sdílené hodnoty (CSV).
2. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků norem ISO řady 9000, EFQM Modelu Excelence.
3. Další standardy a programy zaměřené na rozvoj lidských zdrojů (Investors in People, ČSN ISO 10015, SA 8000, Odpovědná firma, učící se podnik, znalostní organizace).
4. Formy vzdělávání, úrovně vzdělávání, celoživotní vzdělávání pracovníků v oblasti kvality, měření a hodnocení efektivnosti výcviku.
5. Úloha vrcholového vedení (leadership) v managementu kvality.
6. Styly vedení lidí, výhody a nevýhody jednotlivých stylů.
7. Komunikační styly, účinnost komunikačních kanálů napříč firmou, využití nových komunikačních médií.
8. Měření spokojenosti zaměstnanců, využití získaných dat pro zlepšování organizace.
9. Motivace, motivační programy, hodnocení jejich účinnosti.
10. Hodnocení zaměstnanců, odměňování.
11. Týmová práce, nové formy spolupráce na různých úrovních organizace.
12. Podniková kultura, její role v managementu kvality, fáze změny podnikové kultury pro zvyšování kvality organizace.
13. Nové trendy v ŘLZ – etika a transparentnost, angažovanost zaměstnanců, kompetenční modely, diverzity a age management.
14. Společenská odpovědnost organizací (CSR), vytváření sdílené hodnoty (CSV).