Přednášky:
1. Úvod do problematiky managementu kvality, základní definice pojmů
2. Základní principy, koncepce a přístupy managementu kvality.
3. Požadavky a doporučení souboru norem ISO ř. 9000 na systémy managementu kvality.
4. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality.
5. Základní oblasti procesů v systémech managementu kvality.
6. Management kvality v etapách návrhu a vývoje. Základní metody a nástroje plánování kvality.
7. Procesy managementu kvality v nakupování.
8. Procesy managementu kvality v realizaci produktů.
9. Ekonomické aspekty managementu kvality. Výdaje vztahující se ke kvalitě a možnosti jejich měření.
10. Management kvality v podpůrných procesech.
11. Ověřování shody produktů. Základní typy a formy technické kontroly - význam a funkce. Řízení neshodných produktů.
12. Základy a postupy auditování systémů managementu kvality.
13. Metodologie zlepšování. Základní metody a nástroje zlepšování kvality.
14. Přístupy EU k zabezpečování kvality a posuzování shody výrobků.
Cvičení:
1. Výklad požadavků normy ČSN EN ISO 9001 - část 1.
2. Výklad požadavků normy ČSN EN ISO 9001 - část 2.
3. Řízení dokumentace systému managementu kvality.
4. Řízení neshodných výstupů.
5. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality - část 1.
6. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality - část 2.
7. Prezentace vybraných témat z oblasti managementu kvality - část 1.
8. Příklady analýz výdajů vztahujících se ke kvalitě - část 1.
9. Příklady analýz výdajů vztahujících se ke kvalitě - část 2.
10. Postupy zvažování rizik v systémech managementu kvality.
11. Postup přípravy na interní audity v systémech managementu kvality, návrh check-listů.
12. Hodnocení a výběr dodavatelů v systémech managementu kvality.
13. Prezentace vybraných témat z oblasti managementu kvality - část 2.
14. Zápočtový test.
1. Úvod do problematiky managementu kvality, základní definice pojmů
2. Základní principy, koncepce a přístupy managementu kvality.
3. Požadavky a doporučení souboru norem ISO ř. 9000 na systémy managementu kvality.
4. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality.
5. Základní oblasti procesů v systémech managementu kvality.
6. Management kvality v etapách návrhu a vývoje. Základní metody a nástroje plánování kvality.
7. Procesy managementu kvality v nakupování.
8. Procesy managementu kvality v realizaci produktů.
9. Ekonomické aspekty managementu kvality. Výdaje vztahující se ke kvalitě a možnosti jejich měření.
10. Management kvality v podpůrných procesech.
11. Ověřování shody produktů. Základní typy a formy technické kontroly - význam a funkce. Řízení neshodných produktů.
12. Základy a postupy auditování systémů managementu kvality.
13. Metodologie zlepšování. Základní metody a nástroje zlepšování kvality.
14. Přístupy EU k zabezpečování kvality a posuzování shody výrobků.
Cvičení:
1. Výklad požadavků normy ČSN EN ISO 9001 - část 1.
2. Výklad požadavků normy ČSN EN ISO 9001 - část 2.
3. Řízení dokumentace systému managementu kvality.
4. Řízení neshodných výstupů.
5. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality - část 1.
6. Aplikace procesního přístupu v managementu kvality - část 2.
7. Prezentace vybraných témat z oblasti managementu kvality - část 1.
8. Příklady analýz výdajů vztahujících se ke kvalitě - část 1.
9. Příklady analýz výdajů vztahujících se ke kvalitě - část 2.
10. Postupy zvažování rizik v systémech managementu kvality.
11. Postup přípravy na interní audity v systémech managementu kvality, návrh check-listů.
12. Hodnocení a výběr dodavatelů v systémech managementu kvality.
13. Prezentace vybraných témat z oblasti managementu kvality - část 2.
14. Zápočtový test.