Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Průmyslový marketing

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 654-2022/01
Zkratka PM
Název předmětu česky Průmyslový marketing
Název předmětu anglicky Industrial Marketing
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra řízení průmyslových systémů
Garant předmětu doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Základní pojmy a názvosloví marketingu, podstata, cíl a role marketingu a obchodu v praxi průmyslového podniku.
2. Organizační vazby marketingu a ostatních odborných oddělení průmyslového podniku.
3. Marketingové prostředí průmyslového podniku.
4. Subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh. Segmentace zákazníků na B2B trhu.
5. Marketingový informační systém průmyslového podniku, způsoby získávání a přístupu k datům.
6. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Cíle strategického řízení v průmyslovém podniku.
7. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy. Exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy.
8. Cílený marketing na B2B trhu, targeting a positioning.
9. Marketingový mix na B2B trhu, vztah k potřebám zákazníka na průmyslovém trhu.
10. Marketingový výzkum průmyslového trhu, metody a techniky výzkumu.
11. Přípravná fáze marketingového výzkumu, specifika pro B2B trhy: výběr vzorku, reprezentativní kvazireprezentativní a nereprezentativní techniky výběru výběrového souboru, harmonogram prací, rozpočet výzkumu. Příprava dotazníku.
12. Realizační fáze výzkumu, specifika pro B2B trhy: sběr a vyhodnocení získaných dat. Způsoby vyhodnocení a interpretace výsledků výzkumu. Vyhodnocení stanovených hypotéz.
13. Offline a online marketing a obchodování na B2B trhu.
14. Aktuální vývojové trendy průmyslového marketingu.

Povinná literatura

KOTLER, P. and K., L. KELLER. Marketing Management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
VITALE, R., P. et al. Business-to-business marketing: analysis and practice. International ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2011. ISBN 978-0-13-247905-9.

Doporučená literatura

KOZEL, R. aj. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 3. aktualizované a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
KOZEL, R., VILAMOVÁ, Š. and M. PIECHA. The Use of Cluster Analysis in B2B Marketing Research. Košice: TU v Košiciach, 2014. ISBN 978-80-553-1764-9.