1. Základní pojmy a názvosloví marketingu, podstata, cíl a role marketingu a obchodu v praxi průmyslového podniku.
2. Organizační vazby marketingu a ostatních odborných oddělení průmyslového podniku.
3. Marketingové prostředí průmyslového podniku.
4. Subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh. Segmentace zákazníků na B2B trhu.
5. Marketingový informační systém průmyslového podniku, způsoby získávání a přístupu k datům.
6. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Cíle strategického řízení v průmyslovém podniku.
7. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy. Exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy.
8. Cílený marketing na B2B trhu, targeting a positioning.
9. Marketingový mix na B2B trhu, vztah k potřebám zákazníka na průmyslovém trhu.
10. Marketingový výzkum průmyslového trhu, metody a techniky výzkumu.
11. Přípravná fáze marketingového výzkumu, specifika pro B2B trhy: výběr vzorku, reprezentativní kvazireprezentativní a nereprezentativní techniky výběru výběrového souboru, harmonogram prací, rozpočet výzkumu. Příprava dotazníku.
12. Realizační fáze výzkumu, specifika pro B2B trhy: sběr a vyhodnocení získaných dat. Způsoby vyhodnocení a interpretace výsledků výzkumu. Vyhodnocení stanovených hypotéz.
13. Offline a online marketing a obchodování na B2B trhu.
14. Aktuální vývojové trendy průmyslového marketingu.
2. Organizační vazby marketingu a ostatních odborných oddělení průmyslového podniku.
3. Marketingové prostředí průmyslového podniku.
4. Subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh. Segmentace zákazníků na B2B trhu.
5. Marketingový informační systém průmyslového podniku, způsoby získávání a přístupu k datům.
6. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Cíle strategického řízení v průmyslovém podniku.
7. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy. Exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy.
8. Cílený marketing na B2B trhu, targeting a positioning.
9. Marketingový mix na B2B trhu, vztah k potřebám zákazníka na průmyslovém trhu.
10. Marketingový výzkum průmyslového trhu, metody a techniky výzkumu.
11. Přípravná fáze marketingového výzkumu, specifika pro B2B trhy: výběr vzorku, reprezentativní kvazireprezentativní a nereprezentativní techniky výběru výběrového souboru, harmonogram prací, rozpočet výzkumu. Příprava dotazníku.
12. Realizační fáze výzkumu, specifika pro B2B trhy: sběr a vyhodnocení získaných dat. Způsoby vyhodnocení a interpretace výsledků výzkumu. Vyhodnocení stanovených hypotéz.
13. Offline a online marketing a obchodování na B2B trhu.
14. Aktuální vývojové trendy průmyslového marketingu.