1. BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi. Ostrava : Amosium servis, 1992. ISBN 80-85498-18-9.
2. BLÍŽKOVSKÝ, B. – KUČEROVÁ, S. – KURELOVÁ, M. a kol. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno : Konvoj, 2000. ISBN 80-85615-95-9 .
3. Kol. autorů. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha : ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.
4. Kol. autorů. Pedagogika I. Ostrava : Ostravská univerzita, 1996. ISBN 80-7042-066-9.
5. Kol. autorů. Pedagogika III. Ostrava : Ostravská univerzita, 1996. ISBN 80-7042-101-0.
6. Kol. autorů. Školská reforma [online]. [cit. 2008-06-08]. Dostupný z WWW: <http://www.msmt.cz/skolskareforma> ISBN neuvedeno.
7. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8 .
8. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
9. ŠVEC, V. a kol. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-035-2 .
10. URBÁNEK, P. Vybrané problémy učitelské profese. Aktuální analýza. Liberec : PdF TU v Liberci, 2005. ISBN 80-7083-942-2.
11. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.