Obsahem předmětu je formou přednášek vymezit význam, úlohu a funkce obchodu v ekonomice společnosti, poukázat na nové směry rozvoje obchodu v nadcházejícím procesu globalizace ekonomiky. Dále pak popsat obsah a způsob realizace obchodních procesů a vymezit dvě nedílné součásti těchto procesů - nákup a prodej. Podstatou předmětu je charakteristika základních pojmů, vztahů, účastníků a faktorů ovlivňujících provádění obchodních transakcí.
Literature
LEVY. ISE Retailing Management. Columbus: McGraw-Hill Education, 2018. 1216 p. ISBN: 978-12-600-8476-4.
Advised literature
BERMAN, Barry and Joel R. EVANS. Retail Management. A Strategic Approach. 13 th ed. Harlow: Pearson Education Limited, 2017. 592 p. ISBN 978-0-13-379684-1.
JOBBER, David a Geoffrey LANCATER. Selling and Sales Management. London: Pearson Education, 2014. 592 p.ISBN 978-02-7376265-2.