Skip to main content
Skip header

Media in postindustrial society

Summary

Předmět seznamuje studenty s hlavními rysy postindustriální společnosti, které jsou relevantní z hlediska studia médií.
Důraz klade na kritickou reflexi úlohy médií v tomto typu společnosti, tak jak je obsažena zejména nejnovější anglosaské literatuře. Vysvětluje zvláštnosti struktury, působení a dopadu médií v tzv. společnosti sítí či ve společnosti s postmoderní kulturou. Všímá si nových forem komunikace a pozornost věnuje diskusím, které jejich nástup doprovázejí. Pozornost je věnována rovněž vztahu médií a politiky, médií a spotřeby, médií a vzdělání ve věku tzv. společnosti vědění. Je rozebrána řada dnes již klasických kritických textů především z oblasti americké a francouzské sociologie médií. Cílem je připravit studenty na mnohdy ambivalentní působení a dopady médií v postindustriální společnosti služeb. Ve výkladu jsou kromě aspektů sociologických zohledněny též prvky ekonomické a kulturologické.

Literature

CLOW, E. Keneth a Donald BAACK. Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communication. 3rd Edition. Pearson Education, 2008. 544 p. ISBN-10: 0 132 38209 1 .
Bell, D: The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting, New York: Basic Books, 1973, ISBN 0-465-01281-7 <http://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/0465012817>.

Doporučená literatura

PICARD, R. G. Media Firms: Structures, Operations, Performance. New Persey: Lawrence Erlbaum 2002.


Language of instruction čeština
Code 121-0343
Abbreviation MPS
Course title Media in postindustrial society
Coordinating department Department of Economics Journalism
Course coordinator PhDr.Mgr. Vojtěch Bednář