Skip to main content
Skip header

Marketing and Management in Public Administration

Summary

The course entitled Marketing and Management in Public Administration deals with the functions of marketing in specific conditions of public administration and it also clarifies the performance of management in these specific conditions. Part of the course which is focused on marketing is based on fundamentals of marketing concepts, marketing environment and marketing mix which are applied in public administration and public non-profit sector. The course also describes marketing of public institutions in general, marketing activities, marketing plan and related marketing research, gathering marketing information and marketing audit. It is also focused on the compliance of marketing plan, marketing communication; it shows personal and impersonal forms of communication. Part of the course which is devoted to management describes the specifics of reach, acquisition, operation and selection of executives and other employees in public administration.

Literature

FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
GALVASOVÁ, I. A kol. Spolupráce obcí jako faktor rozvoje. 1. vyd. Brno: Georgetown, 2007. 140 s. ISBN 80-251-20-9.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
LACINA, K. Management ve veřejné správě. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000. 35 s. ISBN 80-7194-298-7.
WRIGHT, G., NEMEC, J. Management veřejné správy, teorie a praxe, zkušenosti z transformace veřejné správy ze zemí střední a východní Evropy. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. 419 s. ISBN 80-86119-70-X.

Advised literature

KOTLER, P. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
KARLÍČEK, M., ZAMAZALOVÁ, M. a kol. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 176 s. ISBN 978-80-245-1601-1.
HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2. rozš. A přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 205 s. ISBN 80-247-1678-X.
ŠTRACH, P. Mezinárodní management. Praha: Grada Publishing, 2009. 167 s. ISBN 978-80-247-2987-9.
REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J., a kol. Jak řídit kraj, město, obec: rukověť územní samosprávy. II. díl, Finance, rozpočty, účetnictví, veřejná kontrola. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002. 178 s. ISBN 80-210-2955-2.
VILAMOVÁ, Š. Jak získat finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 196 s. ISBN 80-247-0828-0.
ŠPOK, R. Rozvoj územní veřejné správy v souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie. 1. vyd. Praha: Ministerstvo vnitra ČR, 2004. 207 s. ISBN 80-239-4100-3.
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů.
Týdeník Ekonom. ISSN 1210-0714 .
Moderní obec. ISSN 1211-0507 .
Obec a finance. ISSN 1212-1363 .
Veřejná správa. ISSN 0027-8009 .


Language of instruction čeština
Code 153-0452
Abbreviation MaM VS
Course title Marketing and Management in Public Administration
Coordinating department Department of Public Economics
Course coordinator Ing. Bc. Jiří Bečica, Ph.D.