Skip to main content
Skip header

Advertisement graphic design

Summary

Cílem předmětu je získání dovedností ve tvorbě jednoduchých grafických objektů pro účel reklamní prezentace (například tvorba loga, tvorba letáku, tvorba plakátu, tvorba vizuálu pro webové stránky apod.) Studenti se zdokonalí v práci v prostředí grafických balíků GIMP a InkScape.

Literature

DABNER, D., STEWART, S. and A. VICKRESS. Graphic Design School. USA: Thames and Hudson, 2020. s. 208. ISBN 050029559X .
MULLER, J. and J. WIEDEMANN. The History Of Graphic Design. 40 th Ed. Germany: Taschen GmbH, 2022. s. 512. ISBN 3836588064 .
MULLER, J. and J. WIEDEMANN. The History Of Graphic Design. Vol 2. Germany: Taschen GmbH, 2022. s. 480. ISBN 978-3-8365-7037-4 .

Advised literature

BAECHLER, O. and X. GREER. Blender 3D by example: a project-based guide to learning the latest Blender 3D, and EEVEE rendering engine, and Grease pencil. Second edition. Birmingham: Packt Publishing, 2020. s. 658. ISBN 178961256x .
MARSCHNER, S. et al. Fundamentals of computer graphics. Boca Raton: CRC Press, 2022. s. 700. ISBN 0367505037 .
WIEDEMANN, J. Logo Design. Global Brands. Germany: Taschen GmbH, 2019. s. 608. ISBN 3836576759 .


Language of instruction čeština
Code 157-1317
Abbreviation RG
Course title Advertisement graphic design
Coordinating department Department of Systems Engineering and Informatics
Course coordinator Ing. Ivana Čermáková, Ph.D.