Předměty, které projekt studujícím nabídl, byly zaměřeny na manažerské dovednosti, kariérní a osobní rozvoj. Do projektu se zapojilo 14 českých a 25 nizozemských studentů, kteří byli rozděleni do 7 týmů pod vedením tří lektorů: Terezie Krestové, Kateřiny Kashi a Mariví Martínez Brocca.
Na prvním setkání se studenti seznámili s cíli projektu a byli následně rozděleni do mikrotýmů, ve kterých měli za úkol navrhnout motto a logo svého týmu. Studenti se s tímto úkolem skvěle popasovali a na závěr setkání představili své výstupy, které byly originální a kreativní. Tento úkol byl příležitostí pro studenty nejen se seznámit, ale také se zapojit do týmové práce, která je klíčová pro úspěch v mezinárodních a mezi-kulturních prostředích.
Celý COIL se zaměřil na výběr jednoho z pěti témat, která pokrývala aktuální otázky týkající se pracovního trhu, kompetencí, kulturních stereotypů, adaptability v kariéře a mezi-kulturní komunikace. Studenti si vybrali jedno z následujících témat, které následně zpracovali do formy videa, prezentace nebo plakátu:
Cílem projektu bylo nejen prohloubit interkulturní povědomí, ale také poskytnout studentům příležitost reflektovat a zlepšovat své osobní dovednosti na individuální i skupinové úrovni. Dále projekt podporoval rozvoj dovedností v oblasti multimediální produkce, storytellingu, designu a prezentace ve cross-kulturním kontextu mezi Českou republikou a Nizozemskem. Kromě toho se zaměřil na rozvoj spolupráce mezi studenty z různých zemí prostřednictvím virtuální online komunikace.
„Projekt COIL mezi VŠB-TUO a Amsterdam University of Applied Sciences představuje skvělý příklad toho, jak mohou studenti různých zemí spolupracovat na aktuálních tématech a získat cenné zkušenosti, které je připraví na úspěšnou kariéru v mezinárodním prostředí,“ říká Terezie Krestová, jedna z lektorek. Tato spolupráce nejen prohlubuje interkulturní povědomí, ale také podporuje rozvoj dovedností, které jsou v současnosti na trhu práce vysoce ceněny. „Pokud projekt bude pokračovat i v dalších letech, můžeme očekávat jeho rostoucí vliv na formování globálně orientovaných a kulturně kompetentních studentů,“ uzavírá lektorka.
Projekt trval od února do března 2025.