Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Management malé a střední firmy

Summary

Kombinací a doplněním znalostí z oblasti ekonomiky, práva, financí, daní
apod. vytváří ucelený přehled o činnosti manažera malé a střední firmy. Všímá si specifik malého podnikání a s tímto spojených odlišných nároků na znalosti a dovednosti manažerů malých a středních firem. Po absolvování předmětu je student schopen orientovat se v požadavcích kladených na manažera malé a střední firmy v oblastech: zahájení podnikatelské činnosti, průběhu podnikání a s tím související problematiky zajišťování zdrojů, bude umět zvážit nejvhodnější způsob ukončení podnikatelské aktivity.

Uvedené oblasti jsou řešeny z pozice živnostníka a z pozice společníka a
jednatele s.r.o.

Literature

FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0939-2.
KORÁB, V., A. HANZELKOVÁ a M. MIHALISKO. Rodinné podnikání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1843-6.
SRPOVÁ, J., V. ŘEHOŘ a kol. Základy podnikání. Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
SRPOVÁ, J., I. SVOBODOVÁ, P. SKOPAL a T. ORLÍK. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
STAŇKOVÁ, Anna. Podnikáme úspěšně s malou firmou. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-926-9.
SYNEK Miloslav a kolektiv. Manažerská ekonomika. 5., akt. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
VEBER, J., J. SRPOVÁ a kol. Podnikání malé a střední firmy. 2. akt. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
Právní předpisy
Odkazy na aktuální prameny

Advised literature

BLÁHA, J., A. MATEICIUC a Z. KAŇÁKOVÁ. Personalistika pro malé a střední firmy. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0374-9.
DVOŘÁČEK, Jiří. Audit podniku a jeho operací. Praha: C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-809-6.
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8.
KOTLER, Philip a John A. CASLIONE. Chaotika. Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Překlad Tomáš Juppa. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2599-1.
MIKUŠOVÁ, Marie. Podnikání v praxi. Praktický průvodce pro podnikatele. Ostrava: Arnet On Line, 2004. ISBN 80-239-3195-4.
NENADÁL, Jiří. Management partnerství s dodavateli. Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-152-6.
TYRLIK, Otto. Provozní management. 1. vyd. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2007. ISBN 978-80-248-1623-4 .


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština
Kód 115-0342
Zkratka MMSF
Název předmětu česky Management malé a střední firmy
Název předmětu anglicky Management of Small and Medium - Size Enterprise
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D.