Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategický management

Summary

Předmět je zaměřen na pochopení problematiky strategického řízení a tvorbu strategických přístupů. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, jsou aplikovány metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Pozornost je věnována problematice implementace strategie s jejími dopady na podnikovou strukturu a kulturu, současným manažerským trendům, protikrizovým opatřením a metodám rozložení rizik. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.

Literature

GILLESPIE, Andrew. Economics for Business. Oxford: Oxford University Press, 2019. ISBN 978-019-878-603-0 .
HENRY, Anthony, E. Understanding Strategic Management. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2021. ISBN 978-019-885-983-3 .
MACKAY, David; AREVUO, Mikko a MEADOWS, Maureen. Strategy: Theory, Practice, Implementation. Oxford: Oxford University Press, 2023. ISBN 978-019-284-539-9 .

Advised literature

CAMPBELL, Harvey R.; RATTRAY, Sandy a Van HERMERT, Otto. Strategic Risk Management: Designing Portfolios and Managing Risk. London: Wiley, 2021. ISBN‎ 978-1-119-77391-7.
HITT, Michael A.; IRELAND, Duane R. a HOSKISSON, Robert E. Strategic Management: Concepts and Cases: Competitiveness and Globalization. 13th ed. Boston: Cengage, 2019. ISBN 978-0-357-03383-8 .
ROTHAERMEL, Frank. ISE Strategic Management: Concepts. New York: McGraw-Hill, 2021. ISBN 978-1-260-57123-3 .


Jazyk výuky angličtina, angličtina
Kód 115-95958
Zkratka STRMG
Název předmětu česky Strategický management
Název předmětu anglicky Strategic Management
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D.