Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategický management

Typ studia doktorské
Jazyk výuky angličtina
Kód 115-95958/02
Zkratka STRMG
Název předmětu česky Strategický management
Název předmětu anglicky Strategic Management
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Význam, postavení a základní pojmy strategického managementu.
2. Metody prognózování, význam prognóz, základní vývojové tendence současnosti.
3. Principy strategického řízení, modely procesu tvorby strategií.
4. Poslání podniku, podnikové cíle, vize, filosofie podniku.
5. Analýza vnějšího prostředí.
6. Analýza vnitřního prostředí.
7. Finanční analýza a finanční plánování v rámci podnikové strategie.
8. Způsob výběru typu strategií (postup, metody).
9. Implementace strategií - jednotlivé kroky.
10. Funkční strategie.
11. Riziko a krize v podmínkách strategie firmy.
12. Současné manažerské přístupy jako součást strategického řízení.
13. Inovační proces a inovační strategie.
14. Strategie multinacionálních a transnacionálních firem v podmínkách postupující globalizace.

E-learning

využito dle aktuální situace, LMS, MSTeams

Povinná literatura

GILLESPIE, Andrew. Economics for Business. Oxford: Oxford University Press, 2019. ISBN 978-019-878-603-0 .
HENRY, Anthony, E. Understanding Strategic Management. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2021. ISBN 978-019-885-983-3 .
MACKAY, David; AREVUO, Mikko a MEADOWS, Maureen. Strategy: Theory, Practice, Implementation. Oxford: Oxford University Press, 2023. ISBN 978-019-284-539-9 .

Doporučená literatura

CAMPBELL, Harvey R.; RATTRAY, Sandy a Van HERMERT, Otto. Strategic Risk Management: Designing Portfolios and Managing Risk. London: Wiley, 2021. ISBN‎ 978-1-119-77391-7.
HITT, Michael A.; IRELAND, Duane R. a HOSKISSON, Robert E. Strategic Management: Concepts and Cases: Competitiveness and Globalization. 13th ed. Boston: Cengage, 2019. ISBN 978-0-357-03383-8 .
ROTHAERMEL, Frank. ISE Strategic Management: Concepts. New York: McGraw-Hill, 2021. ISBN 978-1-260-57123-3 .