Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketing

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0300/01
Zkratka MG
Název předmětu česky Marketing
Název předmětu anglicky Marketing
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Trh jako východisko marketingu. Typy poptávky. Konkurenční podnikatelské koncepce. Aktuální trendy v marketingu.
2. Marketingové prostředí. Makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí.
3. Informační zabezpečení marketingu. Marketingový informační systém. Typy a zdroje informací. Marketingový výzkum. Výzkumné metody.
4. Spotřebitelské chování. Sekvenční model. Model černé skříňky. Typy nákupní situace. Role spotřebitele v rozhodovacím procesu.
5. Segmentace trhu. Kritéria segmentace. Proces segmentace. Cílový marketing. Positioning.
6. Úvod do marketingového mixu. Prvky marketingového mixu a jejich provázanost. Modely marketingového mixu.
7. Produkt jako prvek marketingového mixu. Koncepce totálního výrobku. Atributy výrobku. Výrobkové analýzy a strategie.
8. Vývoj nového výrobku. Cyklus tržní životnosti produktu. Etapy cyklu tržní životnosti výrobku.
9. Cena jako prvek marketingového mixu. Cenová politika. Proces stanovení ceny. Metody tvorby cen.
10. Cenové strategie. Přizpůsobování ceny podmínkám trhu. Oceňování výrobkového mixu.
11. Distribuce jako prvek marketingového mixu. Přímá a nepřímá distribuce. Distribuční kanál. Funkce VO a MO.
12. Distribuční strategie. Distribuční systémy. Fyzická distribuce.
13. Marketingová komunikace jako prvek marketingového mixu. Integrovaná marketingová komunikace.
14. Strategie marketingové komunikace. Marketingový komunikační mix. Trendy v marketingové komunikaci.

Povinná literatura

ARMSTRONG, Garry and Philip KOTLER. Marketing: An Introduction. 15th ed. Harlow: Pearson, 2022. 704 p. ISBN 9780137476459 .
KARLÍČEK, Miroslav et al. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vyd. Praha: Grada, 2018. 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.

Doporučená literatura

MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Díl 1. 4. aktualizované vyd. Prostějov: Computer Media, 2018. 80 s. ISBN 978-80-7402-359-0.
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Díl 2. 4. aktualizované vyd. Prostějov: Computer Media, 2018. 80 s. ISBN 978-80-7402-360-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana et al. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.