Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Obchodní činnosti

Anotace

Obsahem předmětu je formou přednášek vymezit význam, úlohu a funkce obchodu v ekonomice společnosti, poukázat na nové směry rozvoje obchodu v nadcházejícím procesu globalizace ekonomiky. Dále pak popsat obsah a způsob realizace obchodních procesů a vymezit dvě nedílné součásti těchto procesů - nákup a prodej. Podstatou předmětu je charakteristika základních pojmů, vztahů, účastníků a faktorů ovlivňujících provádění obchodních transakcí.

Povinná literatura

JESENSKÝ, Daniel et al. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha: Grada, 2018. 512 s. ISBN 978-80-271-0252-5.
MULAČOVÁ, Věra et al. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing. Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-907529-1-7.

Doporučená literatura

CASTALDO, S., M. GROSSO and K. PREMAZZI. Retail and Channel Marketing. 2nd ed. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2020. 272 p. ISBN 978-1789903676 .
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 354 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
NECKÁŘ, P., KOLÁŘ, D. a D. JANEČEK. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2019. 312 s. ISBN 978-80-271-2218-9.


KOTLER,P., Moderní marketing. 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.


Jazyk výuky čeština
Kód 116-0401
Zkratka OC
Název předmětu česky Obchodní činnosti
Název předmětu anglicky Business Activities
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Bc. Lenka Švajdová, Ph.D.